السودانی: هدف قراردادن فرماندهان مقاومت، ضربه‌ای به تمام هنجارها و قوانین بود

نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانی طی سخنانی در چهارمین سالگرد شهادت سرداران مقاومت در عراق، ضمن محکومیت این جنایت بر تصمیم دولت بغداد برای پیگیری اخراج نیروهای خارجی از کشورش تاکید کرد.

 نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که دولت بغداد از پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی در این کشور کوتاه نخواهد آمد؛ زیرا توجیهات وجود آن پایان یافته‌اند.

السودانی درباره جزئیات پایان یافتن این حضور خاطرنشان کرد که کمیته دوجانبه‌ای که برای بررسی مقدمات پایان حضور ائتلاف بین‌المللی تشکیل شده و اعضای آن در حال تعیین تاریخ آغاز گفت‌وگوها هستند.

وی درباره جنایت آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت گفت «حمله‌ای که به شهادت ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی منجر شد، ضربه‌ای به تمام هنجارها و قوانین حاکم بر روابط ما با واشنگتن بود».

نخست‌وزیر عراق درباره حشدالشعبی نیز تصریح کرد که نیروهای این سازمان، نماینده رسمی وابسته به دولت و تابع آن هستند که بخشی جدایی‌ناپذیر نیروهای مسلح عراق به شمار می‌روند.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس علیه رژیم اسرائیل و با مشارکت گروه‌های مقاومت عراق  در این نبرد، پایگاه‌های نظامی آمریکایی واقع در این کشور مقرهای حشدالشعبی و کتائب حزب‌الله را چندین بار هدف قرار داده‌اند.

السودانی در بخش دیگری از سخنان امروز خود «هشدار درباره عواقب تداوم حملات وحشیانه علیه غزه در منطقه و جهان» را تکرار و تصریح کرد که «دولت تنها نهاد مجاز به اعمال قانون است و هیچ طرفی نمی‌تواند به حاکمیت عراق تجاوز کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیروهای تروریست آمریکایی باید از خاک عراق اخراج شوند.
۲۲:۰۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
نیروهای تروریست آمریکایی باید از خاک عراق اخراج شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۵ دی ۱۴۰۲
وزارت دفاع عراق = تله مرگ برای کشتن فرماندهان حشد الشعبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۵ دی ۱۴۰۲
ائتلاف آمریکایی از سال 2014 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۵ دی ۱۴۰۲
چرا ائتلاف آمریکا جنایتکار از سال 1393 تاکنون در عراق و سوریه از تروزیسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
پایگاه آمریکا در شمال عراق هدف حمله قرار گرفت
۱۷:۵۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
پایگاه آمریکا در شمال عراق هدف حمله قرار گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ دی ۱۴۰۲
هزاران بار تاکنون هشدار دادیم که حضور نیروهای آمریکایی و مزدورانشان درخاک عراق 100 درصد فقط تهدید برای امنیت مردم ایران است ولی اما متأسفانه توجهی نکردند چرا؟
تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط از طریق مرزهای عراق وارد خاک ایران می شوند.
حضور نظامی آمریکا در عراق 100 درصد فقط حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است و هم مبارزه با ایران بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۵ دی ۱۴۰۲
عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود.

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.

دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند.
دوستان آمریکا حامی القاعده هستند.
دوستان آمریکا حامی داعش هستند.
دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند.
دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.

چرا دولت ناتوان و عاجز از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۵ دی ۱۴۰۲
از سال 1982 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۵ دی ۱۴۰۲
هدف قراردادن فرماندهان مقاومت، 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس عراق بوده است سوال اینجاست که نیروهای آمریکایی و هم نیروهای انگلیسی و نیروهای ترکیه ای در خاک عراق چه غلطی می کنند ؟
آخرین اخبار