نفوذ سامانه بارشی غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی را کاهش داد

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از اواخر روز گذشته (پنجشنبه) نفوذ تدریجی سامانه بارشی، میزان غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز کاهش داد.

محمد امیدفربا بیان اینکه در هفته گذشته پایداری نسبی جو و سکون هوا موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در این شهر‌ها شده بود، افزود: با نفوذ سامانه جدید بارشی، کیفیت هوای آذربایجان شرقی بهبود یافت.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای فعالیت این سامانه از اواخر امروز تشدید شده و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید، بارش باران و برف و مه می‌شود.

وی گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب ها، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کولاک برف و یخبندان وجود دارد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از مسافران و رانندگان خواست برای تردد در مناطق کوهستانی و سردسیر آذربایجان شرقی خود را به پوشاک و تجهیزات زمستانی مجهز و علاقه‌مندان به طبیعت نیز از رفتن به مناطق مرتفع و برفگیر خودداری کنند.

امیدفر یادآور شد: از بعداز ظهر شنبه از میزان ناپایداری جوی در استان به تدریج کاسته می‌شود و روز‌های یکشنبه و دوشنبه جوی پایدار حاکم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار