آمریکا: آماده کمک به ژاپن برای مقابله با پیامد‌های زلزله هستیم

سفارت آمریکا در ژاپن از آمادگی واشنگتن به منظور کمک به توکیو در زمینه مقابله با پیامد‌های زمین لرزه قوی این کشور خبر داد.

وقوع زمین لرزه‌های قوی در ژاپن گرچه امری عادی تلقی می‌شود و به دلیل ایمنی بالای ساختمان‌ها خبری از ویرانی‌های گسترده نیست، اما خطر وقوع سونامی ناشی از زمین لرزه‌های مهیب موضوعی است که خارج از کنترل مقامات توکیو محسوب می‌شود. 

به گزارش تله تریدر، روسیه امروز (دوشنبه) درپی وقوع زمین لرزه مهیب در ژاپن خطر بروز سونامی را صادر کرد. 

وزارت شرایط اضطراری روسیه در این باره اعلام کرد: غرب سواحل جزیره ساخالین در خطر سونامی قرار دارد. ما از تمامی ساکنان این مناطق می‌خواهیم که خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق مرتفع بروند. با این حال، ما انتظار امواج بزرگ، مخرب و خطرناک را نداریم. 

سفارت آمریکا در توکیو نیز امروز اعلام کرد واشنگتن آمادگی دارد به ژاپن در هر زمانی برای مقابله با تهدیدات احتمالی این زمین لرزه کمک کند. ما عمیقا از خسارات وارده ناشی از وقوع این حادثه طبیعی ناراحت هستیم. 

یوشیماسا هایاشی، دبیر کابینه ژاپن در پاسخ به نگرانی‌ها پیرامون احتمال وقوع آسیب به نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور همانند آنچه در سال ۲۰۱۱ رخ داد، اعلام کرد: ما تاکنون شاهد هیچ اتفاق غیرطبیعی در سایت‌های هسته‌ای کشور پس از وقوع زمین لرزه امروز نبوده‌ایم. 

زمین لرزه اکنون باعث قطع برق ۳۶ هزار خانوار در ژاپن شده است که مسئولان مربوطه به دنبال اتصال مجدد مناطق مسکونی آسیب دیده به شبکه برق سراسری هستند. 

سازمان زلزله شناسی کره جنوبی نیز امروز با صدور بیانیه‌ای از خطر وقوع سونامی در سواحل شرقی این کشور به دلیل زمین لرزه ژاپن خبر داد و از مردم ساکن در مناطق ساحلی خواست به مناطق مرتفع نقل مکان کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار