دور سوم رهاسازی پساب نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس آغاز شد

ژاپن دور سوم از رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس آرام را امروز آغاز کرد.

ژاپن دور سوم از فرایند رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس آرام را امروز (پنجشنبه) آغاز کرد. این اقدام ژاپن سبب شده چین و روسیه در اقدامی پیشگیرانه واردات غذا‌های دریایی از ژاپن را ممنوع کنند.

دومین دور رهاسازی پساب نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در اقیانوس آرام با وجود نگرانی‌ها از سوی برخی کشور‌ها و ماهیگیران محلی اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد.

وزارت امور خارجه چین به تازگی در واکنش به دور دوم رهاسازی پساب مواد رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن به اقیانوس اعلام کرد که پکن قویا با این اقدام یک جانبه توکیو مخالف است.

مقام‌های کره جنوبی نیز به تازگی با تکذیب گزارشی مبنی بر تلاش ژاپن برای افزایش صادرات غذا‌های دریایی به کره جنوبی، تاکید کردند که دولت سئول هیچ درخواستی از توکیو برای گسترش واردات غذا‌های دریایی ژاپن دریافت نکرده است و قصد دارد ممنوعیت واردات غذا‌های دریایی از ژاپن را همچنان حفظ کند.

پارک سونگ هون معاون وزیر اقیانوس‌های کره جنوبی در جلسه توجیهی روزانه دولت گفت: «ممنوعیت واردات غذا‌های دریایی تولید شده در هشت استان نزدیک فوکوشیما بدون استثنا به قوت خود باقی خواهد ماند. غذا‌های دریایی وارداتی که ممکن است به ایمنی و سلامت مردم آسیب برساند، هرگز وارد کشور نخواهد شد.»

ژاپن ماه گذشته رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس را آغاز کرد. این پساب برای خنک نگه داشتن این نیروگاه اتمی پس از ویرانی عظیم به خاطر زمین لرزه و سونامی سال ۲۰۱۱ جمع شده بود.

توکیو اعلام کرده است که میزان تریتیوم در این پساب کمتر از یک چهلم میزان مشخص از نظر استاندارد امنیت سلامتی است. آژانس بین المللی اتمی و ناظر هسته‌ای سازمان ملل متحد از این روند حمایت کردند، اما چین و کره شمالی با این اقدام مخالف اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار