احیای ۸۴ واحد تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری

۸۴ واحد تولیدی راکد با دو هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان چهارمحال و بختیاری احیا شده است.

محمد کاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بازگشت به چرخه تولید واحدی صنعتی راکد با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در جای جای کشور از جمله مهمترین وعده‌های دولت سیزدهم بود که در این هدف استان، با فعالیت دوباره ۸۴ واحد اقتصادی محقق شده است.

وی افزود: این واحد‌های تولیدی راکد با دو هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و همچنین بازگشت ۵۷۴ نفر نیروی کار به خطوط تولید در چهارمحال و بختیاری احیا و فعال‌سازی شده است.


بیشتر بخوانید


منزوی در خصوص واحد‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از هزار و ۳۴ واحد صنعتی موجود در استان ۹۴۹ واحد فعال و ۸۵ واحد راکد (۵۹ واحد غیر قابل احیا و ۲۶ واحد قابل احیا) که از این تعداد سه واحد طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۶۴ واحد معدنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳۵ واحد فعال و ۲۹ واحد راکد است که از این شمار ۱۷ واحد غیر قابل احیا و ۱۲ واحد نیز قابلیت احیا دارند.

وی ادامه داد: تاکنون در بحث احیای معادن استان چهارمحال و بختیاری کاری انجام نشده است.


منزوی با اشاره به وجود سه هزار و ۶۲۴ واحد کشاورزی شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۲۳۰ واحد فعال و ۴۰۰ واحد نیز غیرفعال (۳۸۴ واحد قابل احیا و ۱۰ مورد غیرقابل احیا) هستند که تاکنون ۴۵ واحد به چرخه تولید بازگردانده شده است.
وی گفت: این واحد‌های تولیدی تنها با قوانین، مقررات، حمایت و بدون تسهیلات به چرخه تولید بازگردانده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.