شناسایی ۲۸ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری

۲۸ واحد راکد در بخش های مختلف در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

محمد کاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ۱۶ واحد راکد شامل ۱۱ واحد صنعتی، یک واحد معدنی و چهار واحد کشاورزی گفت: از این تعداد واحد راکد شناسایی شده در استان ۱۵ واحد به چرخه فعالیت بازگشت.

وی افزود: افزون بر این شش واحد راکد شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری نیز تعیین تکلیف شده‌اند.

منزوی با اشاره به شناسایی حدود ۹۰ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: کاهش شمار واحد‌های راکد در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر تلاش استان مبنی بر پیشگیری از راکد شدن واحد‌های صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است.

وی گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده تاکنون ۲۸ واحد راکد با قابلیت احیا در بخش‌های مختلف استان شناسایی شده است.


بیشتر بخوانید


منزوی ادامه داد: افزون براین ۶۰ واحد راکد که قابلیت احیا ندارند و باید تعیین تکلیف و تغییر خط داده شود در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده و برای فعال‌سازی این واحد‌ها جلب و جذب سرمایه‌گذار جدید الزامی است.

وی، شمار واحد‌های صنعتی استانداری چهارمحال و بختیاری در درون و بیرون شهرک‌های صنعتی را یک هزار و ۱۴۳ واحد با ۲۳هزار و ۶۹۰ نفر اشتغال، ۱۰۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی با ۱۰ هزار نفر اشتغال، سه هزار واحد تولیدی کشاورزی (شامل گاوداری و مرغداری) در بیرون از شهرک‌های صنعتی، دوهزار و ۹۴۰ واحد گردشگری و صنایع دستی با سه هزار و ۵۶۰ نفر اشتغال اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از تعداد واحد‌های فعال در استان ۱۵۳ واحد زیر ۵۰ درصد در بخش صنعت، ۷۰ واحد در بخش کشاورزی، دو واحد در بخش صنایع دستی و گردشگری زیر ۵۰ درصد، همچنین ۸۹ واحد در بخش صنعت، ۱۸ واحد در بخش کشاورزی و چهار واحد در بخش گردشگری نیز با ۵۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت خود در استان فعال هستند.

منزوی ادامه داد: یکی راهکار‌های جلب مشارکت مردم و جهش تولید شناسایی و فعال‌سازی واحد‌هایی است که پایین‌تر از ظرفیت خود در استان مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر برخی طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی مختلف در شبکه صنعتی استان وجود دارد که به سرانجام رساندن آنها به عنوان یک نقطه قوت و رها کردن آنها نیز نقطه ضعف به شمار می‌رود.

منزوی اظهار کرد: در این ارتباط ۸۰ واحد نیمه کاره شامل ۷۷ طرح بالای ۷۶ درصد در بخش صنعت و سه واحد در بخش کشاورزی در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری شناسایی و برای تکمیل در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این واحد‌های اقتصادی نیمه فعال در بخش‌های مختلف یک هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در استان به خصوص در داخل شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود.

منزوی گفت: همچنین ۳۲ طرح نیمه کاره صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری در خارج از مجموعه شهرک‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۶ درصد شناسایی و باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.