لاوروف از گروه‌های فلسطینی می‌خواهد که حول سازمان آزادی‌بخش فلسطین متحد شوند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ابتکار روسیه برای حل بحران فلسطین مشارکت نمایندگان همه جناح‌های فلسطینی در مذاکرات است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ابتکار روسیه برای انجام رایزنی‌های چندجانبه برای حل و فصل بحران فلسطین شامل مشارکت نمایندگان جناح‌های فلسطینی در مرحله دوم گفت‌وگو است.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» افزود: روسیه در آوریل ۲۰۲۳ ابتکاری را برای برگزاری رایزنی‌های چند جانبه برای تضمین وحدت فلسطین مطرح کرد و در مرحله دوم قرار است نمایندگانی از اعضاء اصلی جنبش‌های فلسطینی در گفت‌وگو شرکت کنند. 

سرگئی لاوروف اشاره کرد که این پیشنهاد روسیه هنوز روی میز است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه از جنبش‌های فلسطینی می‌خواهد که حول سازمان آزادی‌بخش فلسطین متحد شوند.

لاوروف گفت: روسیه دائما خواستار آغاز مذاکرات فلسطین و اسرائیل است. فقدان وحدت فلسطین یکی از موانع بر سر راه این امر است. ما از اقدامات انجام شده توسط شرکای خود به ویژه مصر و الجزایر حمایت می‌کنیم. با حل این مشکل ما نیز به سهم خود به دوستان فلسطینی خود در یافتن راه حل کمک می‌کنیم. ما برای آن‌ها یک بستر روسی برای ملاقات فراهم کرده‌ایم. ما همه را تشویق می‌کنیم که حول برنامه سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین متحد شوند.

وزیر امور خارجه همچنین اشاره کرد که طرف روسی در تماس‌های خود با نمایندگان جنبش‌های فلسطینی خطر تقسیم کشور فلسطین را برای آن‌ها توضیح می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۰ دی ۱۴۰۲
اسرائیل 100 درصد فقط و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند.
اسرائیل 100 درصد فقط و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی انگلیس جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۰ دی ۱۴۰۲
یعنی وضع کرانه باختری که الان تحت حکومت ساف قرار دارد خوب است، که بقیه هم بروند زیر بیرق آنها؟!
آخرین اخبار