استان فارس، پایلوت صادرات محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در بحث صادرات محصولات کشاورزی، استان فارس به عنوان پایلوت صادرات محصولات کشاورزی کشور انتخاب شده است و ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی در این استان می‌تواند تحولی عظیم در کشور ایجاد کند.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در همایش گرامیداشت هفته پژوهش در استان فارس، با بیان اینکه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش کشاورزی استان فارس باید به عنوان یک قابلیت ملی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: در بحث صادرات محصولات کشاورزی، با تشکیل یک کارگروه، استان فارس به عنوان پایلوت صادرات محصولات کشاورزی کشور انتخاب شده است.

او بیان کرد: با وجود تنوع اقلیمی و محصولات کشاورزی منحصر به فرد استان فارس، ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی در این استان می‌تواند تحولی عظیم در بخش کشاورزی کشور ایجاد کند.

عسکری افزود: بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت پیرامونی ما علاقه‌مند به محصولات کشاورزی ایران هستند و اگر در بحث صادرات محصولات خود فضاسازی کنیم و با نقشه راه جلو برویم به راحتی می‌توانیم شیر نفت را هم ببندیم.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمند‌های ارزشمند بخش کشاورزی کشور، تصریح کرد: باید از محققان و پژوهشگران که سرمایه‌های این کشور هستند حمایت کرد، این افراد را باید در جهت منافع و آینده کشور هم خوب حفظ شان کرد و هم با آن‌ها همراهی کرد.

عسکری به استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور تاکید کرد و گفت: در بحث خشکسالی اگر امروز بتوانیم در استفاده از ارقام گیاهی مقاوم به خشکی و ارقامی که در حوزه تنش‌های محیطی مقاوم هستند طبق نقشه راه پیش برویم و برنامه‌ها را عملیاتی کنیم حتما موفق خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار