تزریق ۱۳۰ همتی دولت به طرح‌های نیمه‌تمام کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام در کشور در سه‌ماهه پایانی امسال اختصاص می‌یابد.

داود منظور در حاشیه بازدید از طرح ریلی رشت ـ کاسپین در ایستگاه پیر بازار رشت با اشاره به اختصاص ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام کشور گفت: دولت این میزان اعتبار را برای اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا نظیر خط ریلی رشت ـ کاسپین تا پایان امسال تخصیص داده است.
وی این خط را از طرح‌های مهم ملی در گیلان دانست و افزود: اتمام ریلی رشت کاسپین و کاسپین – آستارا توسعه تجاری و اقتصادی را در کشور به دنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با ابراز خرسندی از پیشرفت قابل‌توجه خط ریلی رشت کاسپین، گفت: این طرح هیچ محدودیتی در تأمین منابع مالی نداشته و تزریق اعتبار در آن بر اساس تهیه صورت‌حساب از سوی پیمانکار و پیشرفت فیزیکی بوده است.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه با رفع موانع و محدودیت‌ها، اجرای خط آهن رشت کاسپین تسریع می‌یابد، افزود: به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری خط ریلی رشت کاسپین خواهیم بود.
آقای منظور از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش راه خبر داد و گفت: ۹۵۰ طرح در بخش راه در کشور تا پایان سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.
وی از عزم دولت در پیگیری و اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به گیلان خبر داد و تصریح کرد: برای دولت سیزدهم اتمام طرح‌های توسعه‌ای نظیر راه‌آهن و آزادراه بسیار مهم است و پیشرفت فیزیکی آن‌ها به طور مستمر ارزیابی و پایش می‌شود.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اتصال خط ریلی کاسپین به آستارا را حائز اهمیت برشمرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این طرح تأمین بخشی از اعتبار احداث خط ریلی از محل منابع سرمایه گذاری خارجی مشترک است.

استاندار گیلان نیز از پیشرفت طرح، راه آهن رشت _ کاسپین ابراز رضایت کرد و افزود: مراحل باقی مانده شامل ساختمان، پل و ابنیه بود که در صورت مساعد بودن هوا به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
اسدالله عباسی راه آهن رشت - کاسپین را یکی از طرح‌های بزرگ کریدور شمال به جنوب دانست و از شروع طرح خط آهن رشت - آستارا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات آغاز بکار این طرح نیز فراهم شده که با مطالعه مجدد به زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه وقفه ایجاد شده در تامین اعتبار این طرح با دستور رییس جمهور رفع شده است، گفت: این طرح با کار شبانه روزی پیمانکار براساس وعده داده شده در بزودی تکمیل خواهد شد.

برچسب ها: راه آهن ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.