کشف دو فقره قتل جدید از عامل تیراندازی جمعی پراگ

پلیس جمهوری چک اعلام کرد مرد مسلحی که ۱۴ نفر را در دانشگاهی در پراگ کشت، چند روز قبل از آن یک نوزاد دو ماهه و پدرش را نیز به قتل رسانده است.

پلیس جمهوری چک اعلام کرد شواهدی پیدا کرده که نشان می‌دهد مرد مسلحی که هفته گذشته در دانشگاهی در شهر پراگ اقدام به تیراندازی جمعی کرده، چند روز قبل از آن، یک نوزاد دو ماهه و پدرش را نیز به قتل رسانده است.

به گزارش گاردین، هفته گذشته این دانشجوی ۲۴ ساله در داخل دانشگاه «چارلز» در پایتخت جمهوری چک تیراندازی کرد؛ او ۱۴ نفر را کشت و بیش از ۲۰ نفر را مجروح کرد.

اکنون پلیس جمهوری چک می‌گوید که نامه‌ای را در خانه ضارب یافته که در آن به نظر می‌رسد او به قتل یک نوزاد و پدرش در جنگلی در حومه شرقی پایتخت اعتراف کرده است. یان دانک، سخنگوی پلیس چک در ایمیلی به گاردین گفت: «می‌توانم تأیید کنم که نامه‌ای را در هوستون پیدا کردیم که در آن تیرانداز دانشگاه به قتل در جنگل کلانوویکی اعتراف کرد.» 

این جوان که دیوید کوزاک نام دارد، پس از تیراندازی جمعی در دانشگاه و زمانی که پلیس به او نزدیک شد، خود را کشت. اکنون گفته می‌شود که او مسئول قتل ۱۷ نفر است. 

پلیس چک انگیزه احتمالی این قتل را اعلام نکرده و گفته است تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

تیراندازی هفته گذشته در پراگ بسیار بی‌سابقه بود. در حالی که بسیاری از مردم هنوز از این حمله آسیب دیده و در شوک هستند، وزیر کشور جمهوری چک اعلام کرد که از شهرداری‌ها خواسته است تا برنامه‌های خود را برای آتش بازی شب سال نو متوقف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۸ دی ۱۴۰۲
چکسلواکی که ملت خیلی آرومی بودن
آخرین اخبار