حوادث کار منجر به فوت در استان اردبیل ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اردبیل از کاهش حدود ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار منجر به فوت در ۹ ماهه امسال خبر داد.

بهروز رحیم‌زاده گفت: پنج نفر امسال به علت آسیب‌های ناشی از بروز حادثه در محل کار فوت کردند که به نسبت مدت مشابه پارسال با ۱۲ مورد فوتی، کاهش چشمگیری محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه حوادث کار به طور معمول در نتیجه کوتاهی و بی‌توجهی کارفرما یا کارگر نسبت به رعایت مسائل ایمنی رخ می‌دهد، افزود: بخش قابل توجهی از موارد منجر به فوت مربوط به پروژه‌های ساختمان‌سازی و بیشتر هم به علت سقوط از ارتفاع یا استفاده از بالابرهای غیرمجاز بوده است.

او بیان کرد: امسال در مجموع ۷۰ مورد حوادث ناشی از کار در استان داشتیم که شامل سه مورد قطع عضو، ۲۷ مورد شکستگی و ۳۵ مورد سایر آسیب‌ها و جراحت‌های سطحی بود.

رحیم زاده با اشاره به نظارت مستمر بازرسان اداره کار بر نحوه فعالیت کارگاه‌ها گفت: بیشترین حوادث کار در استان اردبیل مربوط به کارگاه‌های ساختمانی و بخش قابل توجهی هم ناشی از بی‌دقتی کارگران بوده که نیاز است در مرحله نخست، خود کارگران دقت لازم را داشته باشند تا حین کار دچار حادثه نشوند.

او همچنین یکی از ماموریت‌های مهم اداره‌ کل تعاون، کار و امور اجتماعی را صیانت از نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: بر این باور هستیم که انسان‌ها ارزشمندترین عامل در بحث تولید هستند و بر همین اساس باید از آنها به خوبی حفاظت کنیم تا دچار بیماری یا حوادث ناشی از کار نشوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.