بادامچیان در گفت‌وگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت روحانی عامل گرانی مسکن بود/ جریان اصلاحات در ایران به پایان رسیده/ نیازی به سرفهرست نداریم

دبیرکل حزب موتلفه گفت: در نامه‌ای که برای مدیر مسئول روزنامه شرق فرستادم پرسیدم تعریف شما از اصلاحات چیست؟ نتوانستند منظور خود را بیان کنند.

گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان-  فاطمه تورانلو؛ در فاصله پنجاه و چهار روز مانده به انتخابات مجلس دوازدهم، احزاب و جریان‌های سیاسی کشور در تلاشند تا با ارائه لیستهای انتخاباتی و تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رای، تکلیف خانه ملت را برای چهار سال آینده مشخص کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان این بار سراغ  اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی رفت تا نظرات او درباره فضای سیاسی-انتخاباتی کشور و فعالیت‌های شورای وحدت را به اطلاع مخاطبان خود برساند.

شرکت نکردن در انتخابات برای جریانات سیاسی نوعی خودکشی سیاسی محسوب می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان:  انتخابات آینده را چگونه می‌بینید؟

انتخابات آینده را پرشور، قوی و با حضور گروه‌های مختلف میدانم و همچنین با حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم علیرغم برخی فضاسازی‌ها مبنی بر اینکه مردم حضور پیدا نخواهند کرد. مردم به دو علت در انتخابات حاضر خواهند شد؛ ابتدا اینکه پیشرفت‌های خود را ارتقا دهند و دوم اینکه جایگزین کنند افرادی را که کارآمد نبودند با نمایندگان جدید. شرکت نکردن در انتخابات برای جریانات سیاسی نوعی خودکشی سیاسی محسوب می‌شود، زیرا اگر در انتخابات شرکت نکنند نمیتوانند نظرات خود را بیان کنند. در انتخابات مردمی ما همه گروه‌ها حاضر هستند و در نتیجه در این ۱۱ مجلس همه نوع افکار حضور داشتند و اکثریت با حضور افرادی است که جامعه به آن‌ها تمایل داشته است.

در انتخابات اخیر هم اگر افراد شرکت نکنند یعنی خود را از داشتن نماینده محروم کرده و جا را به افرادی داده‌اند که مدنظر آنها نبوده‌اند. به تعبیری دیگر، رای ندادن هرکس باعث می‌شود تا دیگران رای دهند به افرادی که مدنظر آن شخص نیستند. انتخابات این دوره ویژه است، زیرا بعد از چهل و خورده‌ای سال این اولین مجلس گام دوم انقلاب است.

در این مجلس باید مشکلات به خوبی حل شود و در مواردی که لازم است تحول و تکامل ایجاد شود. به همین دلیل هم مقام معظم رهبری در آغاز سال در حرم مطهر امام رضا (ع) موضوع تحول را مطرح کردند. بنابراین این مجلس باید به سمت تحول و تکامل برود. مجلسی باشد که در مواردی که لازم است با شجاعت تحول ایجاد کند؛ برای مثال از نظر من باید تحول در قانون اساسی با نظر مقام معظم رهبری ایجاد شود.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

نحوه اخذ مالیات مورد رضایت مردم نیست

درباره مسائل دیگر هم باید تحول ایجاد شود برای مثال مردم از روند قوه قضائیه رضایت ندارند. این تشریفاتی که تقلید از غرب است به درد ایران و نظام اسلامی ایران نمی‌خورد. باید تحول عمیق در قوه قضائیه ایجاد شود تا مردم دچار این مشکلات نشوند. در دولت هم اگرچه آقای رئیسی شبانه روز کار می‌کند و افراد خوبی دارد، اما بازهم شاهدیم که مشکلات برقرار است.

نظام اداری ما مورد رضایت عامه مردم نیست و سرگردانی در دستگاه‌ها زیاد به چشم می‌خورد. اینکه یک مرتبه اختلاسی نظیر ماجرای چای دبش رخ می‌دهد به این دلیل است که ما نیاز به یک تحول داریم و گرنه نباید در دولتی که در تلاش برای اداره درست کشور است این مشکلات رخ دهد. در نظام اداری نباید به جای اینکه دولت همراه مردم باشد و مردم احساس آرامش کنند، حس ناآرامی و آقابالاسری داشته باشند. 

کاری که دولت انجام می‌دهد باید طبق رضایت مردم باشد. برای مثال در موضوع مالیات‌ها نحوه اخذ مالیات مورد رضایت مردم نیست در حالی که برای اداره کشور لازم است. ملتی که در جنگ از پیرزن روستایی تا سایر مردم کمک کردند چرا باید نسبت به پرداخت مالیات اکراه داشته باشند. روش مالیات‌گیری که از غرب تقلید شده، غلط است. فرار مالیاتی چرا باید در کشور باشد؟

 چرا دولت در سرمایه هر کاسب تجسس می‌کند؟

نظام ما که یک نظام طاغوتی نیست که درباره فرار مالیاتی صحبت کنیم بلکه باید به گونه‌ای باشد که مردم مالیات خود را با رضایت کامل به دولت بدهند و این نیاز به تحول جدی در اخذ مالیات و اداره امور مالیاتی کشور دارد.

قانون چک یک بخش خوب دارد و آن استحکام قانون چک است، اما ۱۰ ایراد اساسی دارد. اخیرا اشتباه اساسی دیگری انجام شده است مبنی براینکه به طلافروشان گفته شده هرچقدر طلای آب شده دارید باید میزانش را در شناسه قرار دهید. کاسب به میزان اعتبارش کسب می‌کند نه به میزان سرمایه‌اش. چرا دولت در سرمایه هر کاسب تجسس می‌کند که از هر جهت سیاست خطا و غلطی است درحالی که برخی از طلافروش‌ها ممکن است طلای مردم را در دست داشته باشند. لابد به مرور به افراد می‌گویند هرچه در منزل دارید باید میزانش را در شناسه قرار دهید. این‌ها نیاز به تحول دارد که این تحول را مجلس باید انجام دهد که در قانون‌گذاری و در انتخاب وزرا قدرت مربوط را دارد پس مجلس آینده باید مجلس تکامل و تحول باشد. مقام معظم رهبری نیز نظرشان به تحول است. لذا از نظر من مردم در انتخابات آینده برای تحول حضور خواهند داشت و به فهرستی رای خواهند داد که بتواند تحول و تکامل ایجاد کند. برای اینکه کشور از این مشکلات رها شود و به تمدن نمونه اسلامی برسد مردم باید در انتخابات حضور جدی داشته باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم تا میدان را برای نظر مردم باز بگذارند

باشگاه خبرنگاران جوان: گویا نامه‌ای را به شورای نگهبان ارسال کرده بودید. مفاد این نامه چه بود و عملکرد شورای نگهبان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از تحول‌های مهم مساله شورای نگهبان است که مقدس‌ترین نهاد در دستگاه جمهوری اسلامی ایران است، زیرا پاسدار اسلام، قوانین شرع و قانون اساسی است. اما کاری شده است که مساله تایید صلاحیت افراد نامزد انتخابات را برعهده شورای نگهبان قرار داده‌اند در نتیجه زمانی که ۴۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند و در دور بعد ۲۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند و ۲۲ هزار نفر در ثبت‌نام تایید شده‌اند شورای نگهبان باید بگوید که کدام یکی از این‌ها صلاحیت حضور در انتخابات را دارد در حالی که در قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و انگلیس این کار برعهده احزاب است. برای مثال در آمریکا مردم باید به نامزد‌های حزب دموکرات و یا جمهوری‌خواه رای دهند. هیچکس به دیوان عالی آمریکا که مسئول اصلی انتخابات‌هاست حمله نمی‌کند و برخورد نمی‌کند.

در کشوری مانند ایران که افراد فرهیخته زیادی دارد ده درصد از ۲۰ میلیون تحصیلکرده واجد شرایط هم اگر بخواهند نماینده شوند حدود ۲ میلیون نفر می‌شود. آیا میتوان این افراد را از حضور در انتخابات محروم کرد؟ آیا شورای نگهبان میتواند به همه این افراد رسیدگی کند؟ وقتش را ندارد. من نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم که عدم احراز صلاحیت‌ها را شما طبق قانون اعلام فرمایید و بخش دیگر عدم احراز صلاحیت را به مردم واگذار کنید. وقتی شورای نگهبان مثلا به ۲۰ هزار نفر هم اجازه ورود در انتخابات ندهد ۲۰ هزار مخالف ایجاد می‌شود. به همین دلیل من نامه‌ای نوشتم به شورای نگهبان تا میدان را برای نظر مردم باز بگذارند، چون نمی‌توانند هر کس صلاحیتش احراز نشده است تایید کنند می‌توانند این امر را در افرادی که عدم احراز صلاحیت آن‌ها مشخص است اجازه دهید در انتخابات حضور یابند، تایید هم نکنند. مردم بتوانند به آن‌ها رای بدهند در نهایت هم رای آورده‌ها به مجلس می‌روند.

برخی از تشکل‌ها معتقدند مجلس فقط باید از دوستان آن‌ها تشکیل شده باشد

 باشگاه خبرنگاران جوان: در فهرست انتخاباتی شما چقدر از زنان حمایت می‌شود؟

در فهرست ما تلاش کردیم که افراد تحول‌شناس، تکامل دهنده و افراد پاک و سالم و افراد شجاع را در فهرست قرار دهیم، زیرا اصل تحول نیاز به شجاعت دارد. اگر زنان واجد شرایط داشته باشیم حمایت می‌کنیم. افرادی که اهل سازش نباشند و باند تشکیل ندهند، زیرا یکی از مشکلات ما این است که برخی از تشکل‌ها با اینکه افراد خوبی هستند، اما معتقدند که مجلس فقط باید از دوستان آن‌ها تشکیل شده باشد. این تشکل‌های باندی زمانی که پایشان به مجلس باز می‌شود بیش از اینکه نماینده مردم باشند نمایندگی باند خود را برعهده دارند و یکی از مشکلات عمده‌ای که در مجلس‌ها داشتیم، این بود.

ما تلاش می‌کنیم که فهرست‌مان از افراد و چهره‌های علمی و تخصصی آکنده باشد. امیدواریم که مردم هم به فهرست موتلفه اسلامی توجه کنند.

جریان اصلاحات در ایران به پایان رسیده است

باشگاه خبرنگاران جوان: برخی از اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات شرط و شروط گذاشتند. نظر شما در این باره چیست؟
جریان اصلاحات در ایران به پایان رسیده است، من پیشتر نیز این را گفتم. در ۱۱ نامه‌ای که برای مدیر مسئول روزنامه شرق فرستادم از آن‌ها پرسیدم که تعریف شما از اصلاحات چیست؟ شرح دهید که چه اقدامی میخواهید انجام دهید. نتوانستند منظور خود را بیان کنند، اما در آخرین نامه نوشتم که من تعریف از اصلاحات را بیان میکنم اگر درست نبود، جواب دهید. 

از دید من اصلاحات دو بخش دارد؛ ابتدا جریان اصلاحات وارداتی غربی است که از زمان فتحعلی شاه و میرزا صالح شیرازی فراماسونر شروع شد و در طول زمان قاجاریه و پهلوی فراماسون‌ها و رضا شاه، محمدرضا شاه و سایر عناصر وابسته به غرب هرکاری کردند تا اقداماتی خلاف منافع ملی ایران انجام شود با واژه اصلاحات جلو رفتند. 

شما ملاحظه می‌کنید که ملکم خان خائن انگلیسی که حتی زبان فارسی را هم می‌خواست از میان بردارد و به جای آن زبان لاتین را جایگزین کند گفت که من می‌خواهم اصلاحات انجام دهم فتحعلی آخوندزاده چپ ضد اسلام ضد ایران اعلام می‌کند که من در حال انجام اصلاحات در کشور هستم و یا فراماسون‌ها نظرات خود را اصلاحات می‌دانند.

برخی معتقد بودند  با برجام می‌شود به همه جا رسید

تقی‌زاده خائنی که قرارداد نفت دوران رضا شاه را به نفع انگلیس بسته است و می‌گوید که (اگر ایرانی قرار است متمدن شود باید از موی سر تا ناخن پا غربی شود) شعارش ایجاد اصلاحات بوده است. رضا شاه حرف از اصلاحات ملوکانه میزد و محمدرضا شاه هم می‌گفت که اصلاحات اراضی می‌خواهد انجام دهد و مستکبران اعلام می‌کنند که با این اصلاحات را انجام می‌دهد. این نوع اصلاحات که وارداتی است خیانت است و همه عناصر پرچم‌دار آن نیز خائن هستند.

نوع دیگر جریان اصلاحات داخلی است. از دوم خرداد ۷۶ که دولت اصلاحات تشکیل شد و بعد هم در دوران آقای روحانی اصلاحات اعتدالی نامگذاری شد. این‌ها اصلاحات داخلی ایرانی هستند، اما در عین حال نیز پنجره رو به غرب محسوب می‌شوند. پنجره رو به غرب هم بعد از جنگ غزه و حمایت آمریکا و وتوی آمریکا به باد رفت. این‌ها یک زمانی معتقد بودند که با برجام می‌شود به همه جا رسید اما الان دیدند که حتی اگر مانند محمود عباس دست به سازش نیز بزنیم باز به جایی نخواهیم رسید. کسی برنده می‌شود که مستقل و قوی عمل می‌کند.

در نهایت هم این دولت یمن است که ملت کم‌توانی از نظر تجهیزات دارد و هفت سال نیز با بمباران شدید عربستان دست و پنجه نرم کرده است، ولی امروز یک قدرت مقتدر است، زیرا مستقل و مردمی است. ایران اسلامی هم که جای خود را دارد کشوری که وابسته به غرب و ژاندارم آمریکا در منطقه بود و همه چیزش را غرب از او می‌گرفت امروز به این اقتدار رسیده است که یک قدرت اصلی باشد.

به هر حال این اصلاحات چه داخلی و چه واراداتی‌اش به پایان رسیده است و باقیمانده آن نیز گروهی هستند که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند. این گروه هم الان با اختلافات شدید دست و پنجه نرم می‌کنند؛ برخی از آن‌ها برگشته‌اند و برخی نیز لج کرده‌اند.

 قطعا جریان اصلاحات در انتخابات حاضر خواهد شد و تلاش خواهد کرد که افرادشان به مجلس بروند

در انتخابات هم همواره حضور داشتند و مجلس سوم و ششم هم اکثریتش دست جریان اصلاحات بود. همواره هم به شورای نگهبان حمله کردند و مدام هم می‌گفتند اگر انتخابات دست ما بود فلان می‌شد. الان هم در صحنه انتخابات هم نامزد دارند و هم حضور جدی دارند خودشان هم می‌دانند، زیرا اگر شرکت نکنند دیگر تریبونی برای حرفهایشان وجود ندارد. به قول آقای روحانی یا باید در خانه بمانند و منزوی شوند و یا در خیابان شلوغ کنند که هر دوی این‌ها جوابگو نیست؛ بنابراین قطعا جریان اصلاحات در انتخابات حاضر خواهد شد و تلاش خواهد کرد که افرادشان به مجلس بروند، اما سوال اینجاست که آیا ملت به این‌ها رای خواهد داد؟ از نگاه من هرکس به سوابق این‌ها نگاه بیاندازد قطعا به این‌ها رای نخواهد داد.

سوال از اصلاح طلبان این است که شما در دولت آقای روحانی و آقای خاتمی چه کار کردید؟ دلار را به کجا رساندید که دولت آقای رئیسی هنوز هم نمی‌تواند به سادگی درستش کند. بنزین را شب خوابیدید و صبح بلند شدید دیدید که بنزین گران شده است؟ آیا قرار است مردم به این دولت و این افراد رای دهند؟

اسدالله بادامچیان

دولت آقای روحانی عامل گرانی مسکن بود

باشگاه خبرنگاران جوان: گفته شده آقای روحانی با لیست انتخاباتی وارد انتخابات می‌شود. نظرتان درباره فعالیت‌های انتخاباتی روحانی چیست و چقدر مورد اقبال قرار میگیرد؟

چه کسی به آقای روحانی رای می‌دهد؟ البته آقای روحانی هم مانند سایر روسای جمهور می‌خواست کار کند، ولی آن کس که می‌تواند مشکل مملکت را حل کند چه کسی است؟ آیا دولت آقای روحانی است که خودش عامل گرانی مسکن بود؟ اصلا در دوران این‌ها مسکن به این گرانی سرسام‌آور رسید. در روابط خارجی هم برجام به حد امضا هم رسید، اما تحریم‌ها باقی ماند. بنابراین من بعید می‌دانم که ملت هوشمند ایران به این افراد و جریان اصلاحات رای دهند. البته ممکن است افراد محلی به این‌ها رای دهند. اما به نظر من به کسی که به نام اصلاحات وارد صحنه شود رای نخواهند داد؛ همانطورکه در انتخابات مجلس یازدهم به این افراد رای ندادند و تمام افراد ۳۰ نفره آن‌ها در تهران در انتخابات مجلس رایشان زیر صد هزار رای بود.

برخی خودشان صحبت از خالص سازی به میان آوردند

باشگاه خبرنگاران جوان: ادعا‌هایی مبنی بر فعال شدن یک جریان خالص‌ساز در کشور و حذف جریانات رقیب مطرح می‌شود، نظر شما در این باره چیست؟

من اینگونه نمی‌پندارم که هدف این‌ها از خالص‌سازی حذف همه عقاید و باقی ماندن خودشان در صحنه باشد، اما به طور کلی شعاری که انتخاب کردند مشکل دارد. چرا باید خالص‌سازی باشد؟ اینکه فقط ما خلص و مخلص در مسیر انقلاب هستیم، شعار زیبایی نیست. به همین دلیل هم برای آن‌ها حساسیت ایجاد شده است.

البته مردم این را به این جریان نسبت می‌دهند. خیر این‌ها در لابه‌لای صحبت‌هایشان به این موضوع اشاره کردند و از اصطلاحات خودشان این گرفته شده است. خب اگر اینگونه نیست بیایند همین را تکذیب کنند؛ بعد هم بگویند که ویژگی‌های فهرستشان چگونه خواهد بود.

نیازی به سرفهرست نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان: سر فهرست شما در انتخابات چه کسی خواهد بود؟

ما نیازی به سرفهرست نداریم. سر فهرست به چه معناست؟ یعنی فردی که ممتاز‌تر از سایر نمایندگان است؟ چرا باید اینگونه باشد؟ نمایندگان همه با هم یکی هستند وگرنه اینکه سایرین در سایه سرفهرست رای بیاورند معنی ندارد. در فهرست ما همه با هم یکی هستند.
 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان

باشگاه خبرنگاران جوان: نظرتان درباره فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پایداری و تاثیرگذاری آن‌ها در روند انتخابات چیست؟
من درباره این مجموعه‌ها اظهارنظر منفی و مثبت ندارم. این‌ها همه مجموعه‌های قانونی هستند که از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مصوبه گرفتند و طبعا در جامعه حاضرند و میخواهند حق قانونی معرفی نامزد و فعالیت انتخاباتی داشته باشند.

اگر در تهران وحدت کردیم و همه یک فهرست ارائه کردیم مردم میتوانند ببینند که از این فهرست آن مجلس تحول‌خواه ایجاد می‌شود یا خیر. اگر هم وحدت نشد و در تهران مثلا ده فهرست سی نفره ایجاد شد که ۳۰۰ نفر برای انتخابات حضور داشتند مردم میتوانند از میان این افراد ۳۰ فرد را به عنوان نماینده اصلح در تهران انتخاب کند. این کار برعهده ملت است.

اگر آمریکا و اسرائیل می‌کوشند که این انتخابات را کمرنگ کنند مردم باید این نقشه آن‌ها را نقش بر آب کنند

باشگاه خبرنگاران جوان: درباره بیانیه مراکش نظرتان را می‌فرمایید؟
روسیه با ایران همراه است و همراهی با ایران را به نفع خود میداند و هرگز مایل نیست ایران رنجیده شود و در جبهه کشور‌های حاشیه خلیج فارس قرار بگیرد. این‌ها برخی از تعارفات سیاسی است. اینهمه سال این حرف زده شد به کجا کشید؟ این جزایر متعلق به ایران است و با این اظهارت هم از ایران جدا نمی‌شود. کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم که این اظهارات را دارند اشتباه بسیار بزرگی مرتکب می‌شوند، زیرا به جای اینکه با همسایه بزرگ و قو‌ی و حامی صلح در خلیج فارس همراهی کنند حرف‌هایی میزنند که حاصلی ندارد. معتقدم که باید تجدیدنظر کنند و در این کوچه بن‌بست راه عبور خود را جستجو نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: نکته پایانی را بفرمایید
اگر آمریکا و اسرائیل می‌کوشند که این انتخابات را کمرنگ کنند مردم باید این نقشه آن‌ها را نقش بر آب کنند و انسان باید بداند که اگر دشمنان اسلام و بشریت اگر چیزی را گفتند باید مخالف آن عمل شود حتی اگر نکته خوبی باشد، شیطان به یکی از پیامبران گفت که بگو «لا اله الا الله». او در جواب گفت نمی‌گویم زیرا از تو این حرف بر نمی‌آید؛ بنابراین ما نباید از افراد شیطان‌صفت حرفی را قبول کنیم.

نکته دوم هم این است که فهرست‌دهندگان از افرادی که عملکرد خوبی نداشتند نباید حمایت کنند و این نیاز به برخورد هم ندارد. مردم هم برای انتخاب فرد میتوانند به حامیان یک نماینده نگاه کنند که اگر دیدند حامیانش افراد درستی نیستند نباید رای دهند. اگر دیدند فردی پول‌های میلیاردی خرج می‌کند باید بپرسند برای چیست؟ کسی که ۵ میلیارد تومان برای نمایندگی خرج می‌کند آیا واقعا به فکر خدمت به مردم است؟ خیر این فرد به وزیری رای می‌دهد که زمینه را برای اینکه او ۵ میلیارد از زد و بند در نمایندگی بدست آورد به اضافه سود پنجاه میلیاردی وی آماده سازد. مردم به افرادی رای دهند که سابقه آن‌ها پاکی و درستی و امانت‌داری را نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
بعد روحانی هیچ چیز یک ریال هم تغییر نکرده ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
من رأی می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
ایرانی در هر شرایطی برای ایرانش رأی می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
به لطف خدا ،هر کس با مردم و انقلاب اسلامیشون در افتاد ور افتاد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۵۰ ۲۰ دی ۱۴۰۲
گرانی همچنانن رو به افزایشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۰ دی ۱۴۰۲
ماشین رو کی داره بدون ترمز گران می کنه؟! دیگه ماشین قشر مستضعف هم نمی تونیم بخریم.
لااقل همان پیکان مرحوم خیامی رو به قیمت زیر 200 میلیون واسه طبقه محروم تولید کنید. بذار مسخرمون کنند بذار بگن عقب مونده بذار بگن بدبخت بذار بگن ندار . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۹ دی ۱۴۰۲
الان همچنان مسکن رو به افزایش میره و قادر با اجاره کردن خونه هم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
افزایش قیمت برق، آب، گاز، مسکن، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه وغیره مردم را با مشکل مواجه کرده است
۱۳:۳۳ ۱۹ دی ۱۴۰۲
افزایش قیمت برق، آب، گاز، مسکن، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه وغیره مردم را با مشکل مواجه کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
هر گرانی و نرخ تورم و ... کمقصر چه کسی هست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
123+
۰۸:۵۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
این همه گرانی مسکن و گوشت و مرغ و ماشین به کدمش فکر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۹ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۰:۲۰ ۱۹ دی ۱۴۰۲
یه چیز خیلی جالب اتفاق افتاده تو نظرات اونم اینه که مردم فقط تیتر رو خوندن و اکثریت راجب گرانی مسکن نظر دادن در صورتی که اصلا بحث راجب گرانی مسکن نبوده و راجب انتخابات هستش و در واقع تبلغ انتخابات و تبلیغ گروه سیاسی خودشون هستش
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۰:۱۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
#من رای نمی‌دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
مسکن باید ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
تنها راه نجات کشور تقسیم کشور بین همه مردم است
مردم باید سهام دار کشور باشند.
تقسیم ثروت باید عادلانه و صحیح بین مردم توزیع شود.
مردم باید در مدیریت اقتصادی کشور حضور و مشارکت داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
زمان آقای روحانی سازمان زمین شهری ۲۰۰ میلیون می گرفت برای صدور سند خانه،الان میگن ۴ میلیارد باید پول بدیم برای صدور خونه ای که مالکیتش برای خودمون هست
Canada
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
کلا در تمام کشورها
تورم و گرانی کمرشکن شده
فقط مختص وطن ما نیست
خودتون در مورد گرانی و تورم در بقیه کشورها تحقیق کنید
کرایه خانه هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دولت روحانی مسبب تمام گرانی های بی ضابطه در این ایام است .
ناکارآمدی دولت خودش را با چاپ پول بدون پشتوانه ، و عدم ساخت مسکن و فشار بر تولید کننده ها در دوران حکومتش باعث این همه آشفته‌گی در این زمان شده است ... من مطمئنم که از عمد اینگونه رفتار کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
این جمله جالب بود و برای اولین بار دیدم:
و انسان باید بداند که اگر دشمنان اسلام و بشریت اگر چیزی را گفتند باید مخالف آن عمل شود حتی اگر نکته خوبی باشد، شیطان به یکی از پیامبران گفت که بگو «لا اله الا الله». او در جواب گفت نمی‌گویم زیرا از تو این حرف بر نمی‌آید؛ بنابراین ما نباید از افراد شیطان‌صفت حرفی را قبول کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
قیمتها رو زمان روحانی برگردونید هم مردم راضین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
شتر در خواب بیند پنبه دانه.
Iran (Islamic Republic of)
دولت آقای روحانی عامل اصلی همه مشکلات مردم و کشور بود و نه تنها گرانی مسکن
۱۷:۵۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دولت آقای روحانی عامل اصلی همه مشکلات مردم و کشور بود و نه تنها گرانی مسکن
Iran (Islamic Republic of)
همه مشکلات مردم و گرانی در سال 97 شروع و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
۱۷:۵۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
همه مشکلات مردم و گرانی در سال 97 شروع و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
صدرحمت به روحانی
Iran (Islamic Republic of)
یک ایران دوست
۱۶:۰۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
خیلی از مطالب را سانسور می کنید ، الان بنده چندین کامنت در این ارتباط گذاشتم و سانسور می کنید
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۶:۰۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دولت رییسی اصلا باعث افزایش تورم و کاهش درامد مردم شد، فقط یک سال تا پایان دولت رئییسی مونده، توی این 3 سال گذشته چه اتفاقی افتاد برای درامد مردم که هنوز به گذشته فکر میکنید.
امروز مردم حال درامدیشون خوب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۵:۵۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
الان که فسادواختلاس ودزدیا زیادترشده دشمن هم هرلحظه واردکشورمیشه ادم میکشه قیمتها هم که نگو ونپرس گوشت ۶۰۰هزارتومن مرغ ۷۸۰۰۰هزارتومن تخم مرغ ۱۰۰هزارتومن وووو حقوقهای مردم هم هرسه ماه یک سوم واریز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
حاج اسد الله!
مثلا مدعیان اصولگرایی در این دو سال چه گلی به سر مردم زدند ؟!!!!!
تمام قیمت‌ها ۲ تا ۴ برابر شد. طی فقط ۲ سال !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
4 برابر!!!؟ ؟مرغ 7 هزار تومنی رسونده به 110 تومن، برق و گاز و مخابرات شروع به چاپیدن انتقام سخت میکن...، با پررویی از دولت قبلشم انتقاد میکنن انگار دولت روحانی از مریخ تشریف آورده بودن اگر بد بود چرا شورای نگهبان تایید کردن!!! ؟...اگر دولت روحانی چاله کنده این دولت کمتر از چاه برامون تحویل نداده.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
مسبب این آشفتگی همان حسن روحانی و بعد جنگ اوکراین است .
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
من دوره روحانی ۶ میلیون کرایه مغازه میدادم الان شده 30 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
حالا که اینه دعا کن روحانی برگرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
جلوی افزایش قیمت مسکن گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
همه چی گرون شده فقط مسکن نیست
با حقوق پایین من کارمند
Germany
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
داستانهای تکراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
و مثل همیشه گرانی مسکن
من چندین ساله ثبت نام کرده ام هنوز خبری نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
لطفا رسیدگی کنه تو رو خدا ما دیگه از پس این کرایه های بالا با حقوق پایین بر نمی ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
کاش قیمت مسکن کاهش پبدا کنه تا همه بتونن خونه بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دولت هر چه سریعتر به مشکلات مسکن رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
چشم اوامر دیگری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
من خودم متقاضی مسکن مهر هستم الان 13 ساله قول دادن و عمل نکردن
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۵:۵۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
انشاءالله به ۶۰سال رسیدی میدن عزیز دلت خوشها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
مردمی که تو صف هر چی گرون میشه می ایستن مسبب گرونی هستن، چه تو صف طلا چه مسکن چه خودرو و دلار، قشنگ دارن به دولتها و پولدارهای مرفه بی درد کمک میکنن که دارایی هاشون 1000برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۵:۵۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
پس چرا مشکل مسکن رو حل نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۷:۱۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲
واویلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
باور می کنید تو شهر من تو صف خرید پرتقال هم می ایستند اونم دو صف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
یارانه مردم و بیشتر کنین تا کمی از مشکلات انها حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
با این گرونی چیکار میتونیم بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
گذر زمان خودش همه چیزو حل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
باسواد
۱۲:۱۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
در حوزه ی انتخابی سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ ، حتی یک نفر خانم مورد تایید قرار نگرفت. در حالی که این چهار شهر بزرگ مازندران مملو از بانوان باسواد، فرهیخته و توانمند است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
با افزایش حقوق 50 درصدی و افزایش یارانه مشکلات مسکن و غیره رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ببخشید بعد از دولت آ روحانی تا به حال همه چی رو به افزایش است نه کاهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
خب دعا کن روحانی برگرده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
این همه میگن ساخت مسکن مهر پس چی شده ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
همه چی گرون شده فقط مسکن نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
باسواد
۱۱:۵۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
در حوزه ی انتخاباتی قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ حتی یک نفر بانو مورد تایید قرار نگرفت. در حالی که این چهار شهر بزرگ مازندران مملو از بانوان توانمند، باسواد، فرهیخته و متعهد می باشد.
استانداری مازندران و ستاد انتخاباتی مازندران توسط مشتی بی کفایت و بی سواد اداره می شود.
قاسم عزیز زاده ی گرجی و تیم کاری اش بایستی هر چه زودتر اخراج شوند
کل استانداری مازندران و ستاد انتخاباتی مازندران با طالبان هیییییییییچ فرقی ندارد.
درب استانداری مازندران و ستاد انتخاباتی مازندران باید گِل گرفته شود.

رای بی رای

والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
داداش اشتباه اومدی این حرف مسکن تورم فشار اقتصادی و گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اوکی روحانی مقصر گرانی مسکن..دولت رئیسی چرا مسکن نساخت؟ یک میلیون مسکن در سال کجاست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۲۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
قیمت خودرو دو تا سه برابر شد. در دولت فعلی.
دولت روحانی گوشت را کیلویی ۱۶۰ هزار تحویل داد. بنده ۱۰ روز قبل گوشت خریدم کیلویی ۵۶۰ هزار تومان !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۲
گوشت خریدی تا به حال ؟ من چون پول ندارم بخرم به زن و بچه گفتم دکتر بهم گفته گوشت برات سمه نباید بخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دقیقا گرانی در زمان دکتر احمدی نژاد با حذف وزارت بازرگانی آغاز شد و در دوره دکتر روحانی تثبیت شد. در حال حاضر گرانی وارد مواد غذایی شده است و بازار مسکن نیز راکت هست. قاچاق و صادرات بدون هماهنگی به علت نبود وزارت بازرگانی یکی از علل عمده گرانی در بازار هست. صادرات و واردات کشور متصدی دقیق و معتمدی ندارد که تعادل بازار را در نظر بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
گرونی کمر مردم را شکست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
؟؟؟؟
Italy
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ما هیچ چیزی جز فقر و نداری و بدبختی و گرانی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
چرا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
این وضع مملکتمونه گرانی تورم بیکاری هزینه های زندگی سربه فلک زده گوشت کیلویی 580000هزارتومن مرغ کیلویی 90000هزارتومن ماشین وخونه خریدن دیگه آرزو شده برای ما افسردگی گرفتیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ولایت انقلابی
۱۱:۱۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دولت و مجلس واردات کالا به کشور را بشدت تمام ممنوع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
گرانی مسکن یکی از جنایات دولت غربگرایان در ایران بود افزایش بی مهار نقدینگی و 8 سال صرفا وقت کشی برای برجام بازیشان و .... غارت و چوب حراج به منابع ارزی و طلا و سکه بانک مرکزی ایران و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
فقط گرانی مسکن نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
در زمان دولت آقای روحانی گرانی شد درست اما چرا الان چاره ای اندیشیده نمیشه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
کجا در دولت قبل چنین تورمی داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
چرا انقدر یک خبر رو انتشار میدین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
یه خونه را یکی خراب کنه طول میکشه دوباره تعمیر کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
علتش این درد همه یکی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
پس باید فکری در مورد این گرانی و افزایش قیمت انجام بشه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
فقط مسکن نه
گوشت
نان
مرغ
همه ی لوازم مایحتاج خونه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
خیر.
فقط سه قلم کالا گران شده :
جامدات
مایعات
گازها.
غیر از این ۳ قلم ، هیچ چیز گران نشده.
چرا آب به آسیاب دشمن میریزید ؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
در دولت آ روحانی افزایش قیمت داشتیم الان چی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
لطفا رسیدگی و پیگیری کنید جلوی این تورم و افزایش و بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
چشم الان پیگیری میکنم
Iran (Islamic Republic of)
امین الله
۱۰:۳۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ای کاش فقط گرانی مسکن بود خودرو طلا گوشت مرغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
نظام = افزایش دلار = گرانی بدبختی فقر و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
بانک ها با بنگاه داری باعث گرانی مسکن و تورم شدید در جامعه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
گرانی کمر مردم و خم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
کمر مردم که زمان روحانی خم شده بود. ؟!! الان کمر مردم له شده . خم نشده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
شورای نکهبان موظف هست عالیترینها رو با مدارک و مدارج اصل تایید کنه و عملکرد و نمودار و تاثیر گذاری افراد رو تشخیص بده
شورای نگهبان باید نمایندگانی که نه با نظر مردم بلکه به روش خودشون رای جمع میکنن باید شناسایی و تحت پیگرد قرار بده.
شورای نکهبان باید اعتماد مردم رو جلب کنه و به نظرات مردم احترام بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
هر رو زتورم و افزایش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
هر دولتی سر کار امد گفت تقصیر دولت قبلیه!!!!!
ارزو میکردیم دولت بعدی بیاد درست بشه ! اما چی شد ؟؟؟؟
این وسط کمر مردم بدبخت شکست ...
ما که همه عمرمون به باد رفت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
و باز هم گرانی و نرخ تورم در کشور
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
لطفا به افزایش نرخ اجاره بها و پیش پرداخت یکی رسیدگی کنید یک خانه 50 متری در بدترین جای تهران ماهی خداتمون پولشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
نیازی به هیچ چیز نداریم همه چی واضح و مشخصه این گرونی ها چه در مسکن و چه در تامین مایحتاج مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
رای نمیدم که گرانی بیشتر از می شود
Iran (Islamic Republic of)
عالم آگاه و وفادار به ایران و انقلاب
۰۹:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
جناب آقای دکتر حداد عادل
با سلام، آیا عضوگیریِ شورای ائتلاف انقلاب اسلامی تکنیکی برای فیلتر و غربال کردن ِ نامزدهای انتخاباتی مجلس می باشد...؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دیگه امیدی به زندگی کردن نیست هر روز افزایش قیمت و تورم و ما شرمنده ی خانواده با این حقوق کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
عامل اصلی گرانی مسکن، بانکها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
پیرمرد
۰۹:۲۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
خسته نشدید از بس مشکلات رو گردن دیگران انداختید
تو دانشگاه هم یه مثلی بود:
من ۲۰ گرفتم،
استاد بهم ۱۲ داد!
موفقیت ها رو به اسم خودمون تو بوق و کرنا می کنیم
مشکلات، نقص و شکستها گردن دیگرانه!
ملت متمدنی هستیم، علاوه بر اون مسلمان!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۳۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ورزش را ۲۰ گرفتم !
ریاضی را -۸- بهم دادند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
در این چند سال قیمت و افزایش مسکن بیداد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
عامل بقیه گرونی ها کی هست ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
در کشور عزیز ما همه چی رو به افزایش است نه کاهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
همه چیز رو به افزایش نیست.
حیا. غیرت. انصاف. حلال خواری. مروت .و ..... رو به افول است!
-
علی
۰۹:۱۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
گرانی در همه جا و هر زمان بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
بانیان قدرت و ثروت باعث این مشکلات کمرشکن اقتصادی و معیشتی برای ملت ایران شده اند . فرقی نمیکنه چه این دولت چه دولت قبلل کمر مردم از این همه گرانی خم شده و نمیتئنن دیگه بلند شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
هرکس که باعث افزایش قیمت دلار هست
مسبب همه گرانی هاست که یکیش هم مسکن
اگر در دولت های قبل دالار ۲۵ هزارتومان رسیده بود ماشالله این دولت به ۵۰ هزار تومان رساند
متوسط قیمت مسکن درسال ۹۸ درتهران ۸میلیون بوده حالا شده ۸۰ میلیون
Russian Federation
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
افزایش دلار و طلا چی ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
تورم بالا رفته
طلا
مسکن
همه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دلار در دولت روحانی از ۳ هزار تومان شد ۳۰ هزار تومان یعنی ۱۰ برابر ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
همه چیزها پنج شش برابرشدن بعلاوه مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دولت روحانی کشور دچار مشکل بسیار اساسی کرد ولی آیا در این دولت فشار این مشکلات به مردم کمتر شده ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
تمام گرانی ها از دولت روحانی شروع شد کسی هم جلو دار نیست در منطقه ما 2 ماه پیش آجر تنی 500 هزار تومان بود الان شده 750 هزار تومان خیلی راحت خاک را می پزند به قیمت طلا می فروشند
Russian Federation
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
این گرونی از خیلی سالها بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
حرفهای ایشان شکل دیگر حرفهای اصلاحات هست . مثل اینکه در موتلفه هم باید اصلاحات اساسی انجام گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
گرانی مسکن مردم و بیچاره کرده دیگه قادر نمی تونن از پس کرایه های زیاد بر بیان چه برسه به اینکه خونه بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
با این گرونی به هیچ عنوان مردم نمی تونن یک خانه کوچیک بخرن
Canada
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
این کلیپ را ببنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
در هر دوره از دولت که باشیم و بودیم گرانی سر به فلک کشیده شده
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۰۸:۳۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
بیش از پنجاه درصد کشور خانواده های بازنشسته هایی هستند با حقوق کم و مستاجر نشینی داره با بدبختی زندگی خودشون و سپری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
تنها جریان ثابت قدم در مسیر انقلاب خود مردم هستن وگرنه هم اصلاح طلب ها رو دیدیم هم اصولگراها رو در مجلس؛ همچنان هم در این مسیر مردم دارن هزینه میدن و پای کار ایستادن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۳۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
چرا بعضی ها ایرانی تر از بقیه هستن. طلافروش هم باید مالیات بده مثل همه مردم دیگه. چرا باید یه طلا فروش 800 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته باشه. ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
نرخ تورم بالا رفته .
مردم دیگه قادر به خانه خریدن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
گرانی مسکن در همه جا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
متاسفانه در تمام دولتهای حال و گذشته گرانی بیداد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
در همه جا شاهد تورم و گرانی هستیم
Germany
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
با این حقوق پایین و گرانی مسکن هیچ کس قادر به خریدن خانه نیست
۱۲
آخرین اخبار