تمرکز بر حلقه‌های میانی در انتخابات پیش رو

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: تمرکز ما در انتخابات پیش رو بر مشارکت حلقه‌های میانی است.

عبدالله مرادی در نخستین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در محمودآباد با بیان اینکه مشارکت سیاسی در انتخابات هم حق است و هم تکلیف، گفت: مشارکت در انتخابات حق است از آن جهت که مصداقی برای استفاده مردم از حق تعیین سرنوشت خودشان و مشارکت آن‌ها در امور سیاسی و اجتماعی و ریل گذاری پیشرفت و توسعه کشور است.

او افزود: مشارکت سیاسی به معنای تکلیف هم هست چرا که در واقع یک نوع هنجار اجتماعی و مسئولیت اجتماعی همه شهروندان و وظیفه انقلابی و دینی مردم در قبال کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: مردم نسبت به این مسئله آگاهی و بصیرت و دانش لازم را دارند به همین جهت نگرانی یا دغدغه‌های از حوزه مشارکت سیاسی انتخابات نداریم.

مرادی گفت: مردم به شکل حداکثری در انتخابات حضور خواهند داشت و از این حق و تکلیف اجتماعی خود استفاده خواهند کرد، اما این به این معنا نیست که دولت وظایف و برنامه‌های انتخاباتی را پیگیری نکند.

او افزود: وزارت کشور حتما نسبت به مسئله مشارکت سیاسی به عنوان یکی از ۴ راهبرد مشارکت سلامت و امنیت و رقابت که مقام معظم رهبری فرمودند دغددغه دارد و راهبرد‌هایی نیز در این زمینه دیده شده است.

وزارت کشور میاندار است
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات حتما در میان جریانات و گروه‌های سیاسی و جناح بندی‌ها خودش را میاندار می‌داند به همین خاطر هیچگونه گرایشی به هیچ جناح سیاسی و گروه‌ها نخواهد داشت.

مرادی گفت: وزارت کشور به عنوان یک شخصیت اجرایی تلاش می‌کند بر افزایش مشارکت، سلامت انتخابات و حق الناس بودن رای مردم تمرکز جدی داشته باشد.

او با بیان اینکه وزارت کشور به دنبال بسترسازی افزایش مشارکت است، افزود: بخشی از بسترسازی به حوزه اجرایی انتخابات مانند مسائل فنی، موضوعات تخصصی برگزاری انتخابات و هماهنگی شعب بر می‌گردد که به صورت تخصصی در وزارت کشور دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور افزود: در حوزه سیاسی تمرکز ما بر مشارکت حلقه‌های میانی هست اعتقاد داریم که مدیریت این کشور را باید با حلقه‌های میانی پیش برد.

مرادی ادامه داد: گروه‌ها، شخصیت‌ها، نهاد‌ها و مجموعه‌های مردمی و اجتماعی نقش دوسویه‌ای دارند و می‌توانند حلقه اتصال بین دولت و جامعه و از سویی بیان کننده مطالبات مردم برای دولت باشند و مناسبات کلان دولت را برای جامعه تبیین کنید

او افزود: تلاش می‌شود از ظرفیت حلقه‌های میانی کدر سراسر کشور مبتنی بر اقتضائات خاص هر استان و شهرستان استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: سازمان‌های مردم نهاد، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، احزاب، تشکل‌های سیاسی، تشکل‌های صنفی طیف وسیعی از مجموعه‌های مردم نهاد هستند که می‌توانند در انتخابات پیش رو ریل‌گذاری مطالبات عمومی را انجام بدهند.

مرادی گفت: به میان آوردن ظرفیت حلقه‌های میانی می‌تواند مقدمه‌ای برای مشارکت سیاسی آگاهانه و حداکثری در کشور باشد.

او افزود: برآورد‌های ما با توجه به پیمایش‌هایی که نهاد‌های تخصصی انجام می‌دهند نشان می‌دهد در انتخابات پیش رو نیز مشارکت آگاهانه و حداکثری خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار