رییس ستاد انتخابات کشور:

داوطلبان در فرایند انتخابات یکسان هستند/ هیچ نامزدی بر دیگری برتری ندارد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبان در فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یکسان هستند و هیچ نامزدی بر دیگری برتری ندارد.

سید محمدتقی شاهچراغی شامگاه پنجشنبه در جمع فرمانداران و بخشداران استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: نقش مردم و اقشار مختلف جامعه در برگزاری یک انتخابات پرشور و تحقق عینی جهاد تبیین بسیار اساسی است و با استفاده از ظرفیت های مردمی می‌توان مسیر شناسایی و حل مشکلات و نیز پیشرفت کشور را سرعت داد.

وی گفت: طبق بررسی‌ها روزانه میلیون ها پیام و محتوای رسانه‌ای فارسی در رسانه‌های بیگانه، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شود که عمده این تولیدات علیه نظام و انقلاب اسلامی است. این عملیات رسانه ای برای ادارک سازی غلط از وضعیت کشور صورت می‌گیرد و اگر در این شرایط دستاوردها و خدمات نظام را دقیق و درست بیان کنیم می‌توانیم دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

شاهچراغی افزود: از مسئولان اجرایی در همه سطوح و شهرستان‌ها انتظار می‌رود که در امر اطلاع‌رسانی پیشرفت های استان و کشور اهتمام بیشتری داشته باشند و همه اقداماتی که می‌توانند در افزایش امید و اعتماد و رضایت جامعه اثرگذار باشند را به مردم بیان کنند.

لزوم تقویت اطلاع‌رسانی انتخاباتی

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی درباره فرآیند انتخابات به آحاد جامعه خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های مختلف اطلاع‌رسانی مانند رسانه های گوناگون، فضای مجازی و تبلیغات محیطی برای آماده‌سازی افکار عمومی نسبت به انتخابات پیش رو باید بهره گرفته شود و فضای گفت و گو در کشور حول محور گفتمان پیشرفت شکل بگیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره عملکرد ستاد انتخابات استان مازندران گفت: اقدامات خوبی در فرآیند انتخابات در استان مازندران صورت گرفته است و تمامی اقدامات ما در عرصه انتخابات باید مطابق قانون مصوب باشد.

رییس ستاد انتخابات کشور بر ضرورت توجه به انتخاب افراد برای فعالیت در شعب اخذ رأی تاکید کرد و گفت: انتخابات را خود مردم در قالب هیات‌های نظارت و اجرایی برگزار می‌کنند و توصیه می شود در انتخاب اعضای شعب توسط هیات‌های اجرایی نهایت دقت لحاظ شود و عوامل اجرایی تسلط کاملی بر قانون انتخابات و ضوابط برگزاری را داشته باشند.

آماده‌سازی شعب یک روز پیش از انتخابات

شاهچراغی، آماده‌سازی همه شعب اخذ رأی یک روز پیش از برگزاری انتخابات را ضروری عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات زمان بازگشایی درِ ورودی برخی از شعب بود که در قانون جدید تکلیف شده که یک روز پیش از انتخابات همه شعب باید آمادگی کامل را داشته باشند و این قانون را اجرایی و پیاده سازی خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخابات کشور رعایت اصل بی‌طرفی توسط مسوولان و عوامل اجرایی انتخابات را ضروری و خط قرمز دولت در انتخابات بیان کرد و گفت: ستاد انتخابات در هر استان و شهرستان نقطه کانون مرکزی ایجاد آرامش و سلامت است و همه اعضای ستاد انتخابات موظف هستند که اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

شاهچراغی افزود: این که نماینده فعلی رای بیاورد یا رقیب‌ش پیروز انتخابات شود به عوامل اجرایی و برگزار کننده هیچ ارتباطی ندارد. بسیاری از نامزدها ممکن است با مسوولان و عوامل اجرایی ارتباط دوستانه‌ای داشته باشند یا درگذشته همکار بوده باشند. نباید این ارتباط در عملکرد عوامل اجرایی اثرگذار باشد و حتما باید در این زمینه نهایت دقت را به خرج داد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این‌که در انتخابات امنیت روانی جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: از نظر ما در فرآیند انتخابات همه نامزدها یکسان هستند و هیچ فردی بر دیگری برتری ندارد و عدالت تبلیغاتی در انتخابات هم با همین نگاه دنبال می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
مگه میشه هر نامزدی بر دیگری برتری دارداگرنه اصلا این گرینش و اینا چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
قبول کنید بعضی ها یکسان ترند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۴۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
تا ندانم حقوق و دریافتی وکیلی که قرار است از،طرف من به مجلس برود در مجلس چقدر است ، رای نخواهم داد.
تا زمانی که دریافت خودرو تحت هر عنوانی در مجلس ممنوع گردد رای نخواهم داد. نماینده مجلس،باید مانند سایر مردم خو درو بخرد. و مانند سایر مردم مسکن تهیه کند.
داستان اصلاح طلب و اصولگرا هم قدیمی شد. البته شاید برای هالوها همچنان جذاب باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
کی رای بده