صندوق‌های الکترونیکی در انتخابات راه‌اندازی می‌شود

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در برخی از شهر‌های پرجمعیت استان اردبیل صندوق‌های الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود.

رضا قاسمیان گفت: در استان اردبیل ۴۹۶ نفر در قالب هیأت‌های اجرایی فعالیت دارند که در این دوره از انتخابات با عملکرد مناسب هیأت‌های اجرایی هیچ واکنش منفی را نسبت به عملکرد آنها شاهد نبودیم.

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: در فرمانداری‌ها و برخی بخشداری‌ها هیأت‌های اجرایی شکل گرفته و همایش هیأت‌های اجرایی و نظارت نیز هفته بعد برگزار می‌شود تا ما آخرین توصیه‌ها و ابلاغیه انتخابات را به اطلاع آنها برسانیم.

او با بیان اینکه در این هیأت‌های اجرایی معتمدان قابل وثوق حضور داشته و کمترین اعمال سلایق را شاهد بودیم، گفت: قطعاً در مراحل پیش رو نیز نهایت دقت در فعالیت هیأت‌های اجرایی و نظارت را برای انتخابات ۱۱ اسفند شاهد خواهیم بود

معاون استاندار اردبیل افزود: ما فرمانداران و بخشداران را تهدید کردیم تا از هرگونه سوگیری جلوگیری کرده و سرنوشت خودشان را با دست خودشان به ورطه نابودی نکشانند.

قاسمیان در ادامه تصریح کرد: اگر سندی مبنی بر سوگیری فرماندار و یا بخشداری مشاهده شود، قطعاً در مراحل بعدی استعلامات نیز نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت و تخلف احتمالی آنها مانع از حضورشان در مسئولیت‌های بعدی خواهد شد.

او تضمین سلامت انتخابات را یکی دیگر از رویکردهای ستاد انتخابات اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه تخلفات انتخاباتی در صندوق‌ها درخواست کردیم تا در مشگین‌شهر، خلخال، اردبیل و پارس‌آباد صندوق‌های الکترونیکی برای به حداقل رساندن خطاهای احتمالی راه‌اندازی شود.

قاسمیان افزود: این صندوق‌ها به ویژه در مناطق پرتراکم و با سابقه حواشی به‌کارگیری می‌شود تا بر مبنای اطلس کامل انتخابات بتوانیم سلامت انتخابات را تضمین و جلوی خرید و فروش احتمالی آرا را بگیریم.

او از راه‌اندازی هیأت تبلیغات انتخاباتی در استان با همکاری شهرداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بیان کرد: باید از همه ظرفیت این دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برای تبلیغات عادلانه کاندیداها استفاده شود که در این زمینه سالن‌های ورزشی و دیگر مکان‌های تبلیغی برای کاندیداها تدارک دیده شده است.

قاسمیان در ادامه یادآور شد: از طریق صدا و سیما نیز قرار است پنج شبکه شهرستانی به صورت سیگنال جداگانه راه‌اندازی شود تا در پنج حوزه انتخابیه کاندیداها روزانه در سه فرجه زمانی تبلیغات خود را با رعایت اصول اخلاقی انجام دهند.

او زمان این تبلیغات را پنج تا ۱۰ دقیقه با نظارت بر محتوای تولید شده و جلوگیری از هرگونه اهانت و بدرفتاری‌ها اعلام کرد و گفت: قطعاً با نظارت دقیق این محتواها پخش می‌شود و قرار است همه کاندیداها بدون پرداخت هزینه، فرصت تبلیغات از طریق این رسانه‌ها را داشته باشند.

قاسمیان تصریح کرد: در این بستر تبلیغاتی دیگر کاندیدایی به خود جرأت وعده خلاف واقع و غیرقابل تحقق را نخواهد داد و اخلاق‌مندی و رعایت اصول و مبانی ارزشی و انسانی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: همه این اقدامات با هدف برگزاری انتخابات سالم انجام خواهد شد تا ما شرایط مطلوبی را در فضای انتخاباتی شاهد باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.