کیفیت هوای سرخس در وضعیت «خطرناک» قرار گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس گفت: وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان بواسطه وجود ذرات معلق گردو غبار برای همه گروهها «خطرناک» اعلام شده است.

محمد ملتجی گفت: در حال حاضر میانگین ۱۲ ساعته حجم ذرات با قطر PM۱۰ به بالای ۴۲۵ میلی‌گرم در متر مکعب رسیده است که شرایط خطرناکی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در این شرایط به صورت جدی به افراد دارای بیماری ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار توصیه می شود، از فعالیت در فضای باز پرهیز کرده و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس ادامه داد: روند افزایش حجم گرد و غبار در شهرستان سرخس از دیروز آغاز شده و همچنان طی امروز، شنبه ادامه دارد.

فرماندار سرخس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت همه مدارس سرخس در نوبت صبح به دلیل افزایش سطح آلایندگی ذرات گرد و غبار به صورت غیر حضوری است.

حسن نوری زاده افزود: در این شرایط فعالیت ادارات برقرار است اما بسیاری از کارکنان مجبور به استفاده از ماسک در محل کار هستند.

وی بیان داشت: وضعیت تردد در جاده ترانزیتی سرخس - مشهد به صورت روان جریان دارد و حرکت قطار سرخس - مشهد نیز برقرار است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.