رشد چهار برابری ترانزیت کالا از مرز آبی جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار و ۳۱۴ تن کالا امسال از مرز آبی چابهار در جنوب این استان به خارج کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با سه هزار و ۲۰۰ تن رشد ۲۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

  شهرام مبارکی  در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بندر چابهار در محل تلاقی ۲ کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که از مهمترین مزیت‌های محور شرق کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از رشد ۶۷ درصدی تردد در پایانه‌های مرزی جنوب این استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پایانه‌های ریمدان و پیشین امسال بیش از ۱۴۵ هزار و ۴۰۳ مسافر در این پایانه‌های مرزی جنوب این استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی استقرار و عملیاتی کردن سامانه‌های جامع حمل و نقل بین المللی و پایش ناوگان حمل و نقل بین المللی، برنامه ریزی و مشارکت برای تخصیص سوخت به نادگان خارجی از طریق کارت‌های هوشمند سوخت و پیگیری وضعیت پایانه‌های مرزی برای تامین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات را از مهمترین اقدامات این اداره کل به منظور توسعه روابط این استان با کشور پاکستان عنوان کرد.

مبارکی با اشاره به حمل کالا در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همچنین امسال سه میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۷۹ تن کالا در قالب ۲۱۰ هزار و ۸۵۵ سفر باری توسط ۸۱ شرکت حمل و نقل جنوب استان جابه‌جا شد که در تعداد سفر بیش از ۱۸ درصد و از نظر تناژ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: ۸۱ شرکت حمل و نقل کالا و نفتی در جنوب استان دارای مجوز فعالیت هستند و امروز حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان همچنین از رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی مسافر در جنوب استان خبر داد و گفت: امسال یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۴۳۴ مسافر توسط ۲۶۸ هزار و ۵۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی سفر و ۲۵ درصدی مسافر را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار