۲ دی ماه، اعزام مشمولان وظیفه عمومی گیلان

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: مشمولان روز شنبه ۲ دی ماه به مراکز آموزشی اعزام می‌شوند.

سرهنگ اسماعیل رجب‌زاده، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان از اعزام مشمولان (عادی، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) به مراکز آموزشی در روز ۲ دی ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

او گفت: آن دسته از مشمولانی که جهت اعزام توسط سازمان وظیفه عمومی فراجا مستقیما به مراکز آموزش معرفی شده‌اند باید خودشان را به این مراکز معرفی کنند.

معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان افزود: مابقی مشمولان باید رأس ساعت ۷ صبح تاریخ مندرج در برگه‌های اعزام در معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان واقع در رشت، بلوار خلیج فارس، کیلومتر ۳ جاده رشت به قزوین، جنب پلیس راهنمایی و رانندگی حضور داشته باشند.

سرهنگ رجب‌زاده بر لزوم حضور بدون تأخیر مشمولان در ساعت اعلامی برای پیشگیری از ایجاد خلل در روند اعزام تأکید کرد.

او همچنین در خصوص اجرایی شدن کاهش مدت خدمت از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه گفت: سربازانی که به صورت غیربومی با فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محل زندگی خدمت کنند از مدت قانونی خدمت ۳ ماه دیگر کسر می‌شود.

به گفته معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان، مشمولان در روز اعزام جیره غذایی خشک بین راهی همراه داشته و اقدامات بهداشت فردی لازم از قبیل کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن‌ها و ... را قبل از اعزام انجام دهند.

سرهنگ رجب‌زاده افزود: مشمولان به منظور رعایت هر چه بیشتر وسایل بهداشتی و شخصی برای استحمام و قاشق، چنگال، لیوان، ناخن‌گیر و موارد این چنینی را به همراه داشته باشند.

او تصریح کرد: طبق ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح مدت دوره آموزش رزم مقدماتی سربازان، ۶ هفته است و اعزام به مرخصی در این مدت امکان‌پذیر نیست.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: همچنین مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز شامل برگه اعزام به خدمت، برگه محل مراجعه، کارت واکسیناسیون، کارت ملی، شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلان، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهدا و ... را با خود همراه داشته باشند.

سرهنگ رجب‌زاده از خانواده‌ها خواست به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در روز اعزام از حضور و استقرار برای بدرقه مشمولان اکیدا خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.