پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احیای واحد‌های راکد استان بوشهر

مدیر کل اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر از پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احیای واحد‌های راکد استان بوشهر خبر داد.

ضرغام حیدریه سه شنبه در نشست با مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و راه اندازی واحد‌های راکد از اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود و در استان بوشهر تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: احیای واحد‌های راکد و توسعه و رونق تولید مورد توجه و تاکید قرار دارد و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: تاکنون از محل تسهیلات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

حسن بحرینی مدیر طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز به پرداخت تسهیلات و حمایت از صنایع استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر پرداخت تسهیلات برای احیا صنایع راکد بخش ویژه‌ای تدوین و عملیاتی و تاکنون برای ۱۷ واحد تولیدی راکد ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی یادآور شد: یک بخش دیگر از محل تسهیلات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان از این محل به صنایع و واحد‌های تولیدی استان برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

بحرینی به تسهیلات اعتباری بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و سال جاری پس از بررسی درخواست‌ها صاحبان صنایع استان بوشهر به سه بانک عامل برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای احیا واحد‌های تولیدی معرفی شدند. 

وی گفت: برای واحد‌های صنعتی استان بوشهر که هنوز به تولید نرسیده‌اند شهرستان‌های برخوردار باید حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی مجری طرح انجام دهد و مابقی با کمک اعتبارات تسهیلاتی تکمیل می‌شود.

بحرینی اضافه کرد: واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های غیر برخوردار نیز ۳۰ درصد طرح از سوی متقاضی اجرا و مابقی نیز به‌صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌ها بر اساس شاخص اشتغال به‌عنوان برخوردار و غیربرخوردار معرفی می‌شوند خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین شاخص‌ها، دیلم و دشتستان غیر برخوردار و مابقی شهرستان‌های استان بوشهر برخوردار معرفی شده است.

وی افزود: تاکنون در عرصه پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری برای ۱۱ واحد تولیدی ۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده و مجموع پرداختی‌ها به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان بوشهر تاکنون یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.