احمد محمدیزاده اظهار کرد: حمل و نقل ریلی در استان بوشهر دچار یک عقبماندگی است که در دولت سیزدهم این مهم به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: اتصال راهآهن تهران، اصفهان، شیراز به بندر بوشهر از اهمیت خاصی برخوردار است و این مهم توجیه اقتصادی این خط ریلی را محقق میکند.
استاندار بوشهر تصریح کرد: براساس برنامه، اعتبار خط ریلی بوشهر از محل تهاتر نفت تأمین میشود که انتظار میرود با تداوم نگاه مثبت دولت سیزدهم در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
محمدی زاده در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: از ۷۰۰ کیلومتر طول استان بوشهر، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه در قالب کریدور جنوب - شمال کشور در این استان قرار دارد که از این میزان تاکنون ۸۰ درصد آن تکمیل شده است.
وی یکی دیگر از طرحهای دیگر راهسازی استان بوشهر را جاده دالکی ـ کنار تخته نام برد و گفت: این مسیر ۱۴ کیلومتری از نقاط پرحادثه است که باید هر چه زودتر تکمیل و افتتاح شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: استان بوشهر با داشتن مناطق مهم گردشگری مقصد سفر اقشار مختلف مردم از نقاط کشور به شمار می رود که توسعه زیرساختهای محورهای مواصلاتی در استان یک ضرورت است.