فرماندار تنگستان:

منابع اعتباری با سرعت بیشتر به سد باهوش تزریق شود

فرماندار تنگستان گفت: سد باهوش اکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مستلزم این است که منابع اعتباری با سرعت بیشتر به آن تزریق شود.

احمد لطفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت سیزدهم خدمات قابل توجهی در تنگستان ارائه کرده که به ویژه در حوزه راه و مسکن و آب و درمان، نمود بیشتری داشته است.

فرماندار تنگستان به بخش سدسازی پرداخت و با بیان اینکه سد باهوش در تنگستان از سال گذشته در مجاورت شهر اهرم آغاز شده است خاطر نشان کرد: این سد که اکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مستلزم این است که منابع اعتباری با سرعت بیشتر تزریق شود تا فرایند اجرای آن مطابق با برنامه پیش برود و در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

لطفی اضافه کرد: انتقال آب سد خائیز به نخیلات اهرم، احداث آب‌شیرین‌کن و مخازن ذخیره آب و نوسازی شبکه آبرسانی، تعریض و توسعه جاده بین اهرم به دلوار از دیگر طرح‌های تنگستان است.

 وی ساخت ۸ اسکله و بندر در بخش ساحلی تنگستان از جمله اسکله دلوار، محمد عامری، بوالخیر، بندر عامری را از دیگر طرح‌ها دانست و بیان کرد: ایستگاه فوق توزیع برق در شمال شهرستان تنگستان و تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک زیست فناوری دلوار، شهرک صنعتی اهرم و ناحیه صنعتی بنه‌گز در حال اجرا است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: با وجود اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ درصد و در سال گذشته، ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای تنگستان تخصیص داده شد ولی برای توسعه طرح پیشران باید از ظرفیت ملی استفاده شود.

لطفی توسعه طرح پیشران در این شهرستان را برشمرد و گفت: برای توسعه همه جانبه و پایدار تنگستان، اجرای پروژه‌های پیشران در حوزه‌های راهسازی شامل محور‌های اصلی، فرعی و بزرگراه، خط ریلی و راه‌آهن، طرح‌های آموزشی، شیلات، بندر و تجارت الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.