رسیدگی ویژه به مشکلات ۱۰ بنگاه اقتصادی در دیلم

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از رسیدگی ویژه به مسائل و مشکلات ۱۰ بنگاه اقتصادی درشهرستان دیلم خبرداد.

مهدی صفوی روز دوشنبه درچهل و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ویژه شهرستان دیلم بیان کرد: مسائل ومشکلات و نیاز‌های صنایع درحوزه‌های صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مربوطه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرمانداردیلم و مدیران دستگاه‌های اجرایی بصورت خاص مورد رسیدگی و تصمیم گیری قرار گرفت. 

صفوی در حاشیه این جلسه عنوان کرد: رفع مشکلات بنگاه اقتصادی در زمینه صنعت، معدن، تجارت و ... در بخش‌های زیر ساختی و برای تسریع در روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و تکمیل و راه اندازی واحد‌های تولیدی و دیگر موارد با جدیت تمام برای رفع مشکلات مربوطه اقدام لازم انجام خواهد شد. 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: این مسائل در حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی نظیر اداره آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، بنادرو دریانوردی، منابع طبیعی، محیط زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت گاز و سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت رو در رو با دستور مستقیم معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر مورد بررسی و تصمیم گیری نهایی جهت تعیین مصوبه مربوطه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، هر یک از دستور کار‌ها به صورت جداگانه مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار می‌گیرد و با در نظر گرفتن قوانین و مقررات جاری با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به حل مشکلات تولید کنندگان اقدام می‌گردد. 

صفوی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون مصوبات متعددی در راستای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان شامل پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی واحد‌های تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم نظیر تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی، رفع مشکلات ارزی و سایر موارد از طریق جلسات کارگروه تسهیل مصوب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: شهرستان دیلم با توجه به ظرفیت‌های موجود و زیر ساخت‌های تامین شده برای سرمایه گذاری از نظر صنعتی رو ند خوبی دارد. 

مهدی صفوی اضافه کرد: شهرستان دیلم دارای یک شهرک صنعتی ۲۶۰ هکتاری، ناحیه صنعتی ۲۰۰ هکتاری و یک منطقه ویژه اقتصادی با اولویت سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین ایجاد طرح‌های بزرگ، متوسط و کوچک فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.