مرکز آموزشی و توانبخشی حرفه‌آموزی معلولین دختر بالای ۱۴ سال در سیب و سوران افتتاح شد

با حضور مسئولان مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی حرفه آموزی معلولین دختر بالای ۱۴ سال در شهرستان سیب و سوران به بهره‌برداری رسید.

عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از رانده شدن کودکان و نوجوانان به حاشیه های زندگی اجتماعی، مراکز توانبخشی و حرفه آموزی در سطح استان، با هدف کشف و تربیت استعدادهای مددجویان کم توان ذهنی و آماده سازی آنها  برای کسب استقلال نسبی در حوزه فعالیت حرفه ای و مهارت های اجتماعی مربوطه دایر شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط زیست بهتر و برابر برای توانیابان یکی از ماموریت های مهم بهزیستی است، اظهار کرد: این سازمان به عنوان یک ارگان تخصصی در این حوزه در تلاش است با ارائه خدمات متنوع مسیر پویایی این قشر را هموار سازد.

وی با تاکید برنقش مهم و فعال خانواده های توانیابان این مراکز در امر آموزش و توانبخشی، ادامه داد: همکاری خانواده ها در کنار بهزیستی در بحث آموزش، تعیین اهداف و تصمیم گیری های مختلف، مسیر رشد حرفه ای را برای این قشر تسهیل می کند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: برای ترغیب صاحبان مشاغل و به کارگیری توانیابان طرح های تشویقی متنوعی از قبیل اعطای تسهیلات کم بهره و پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولین شاغل در بخش غیردولتی به کارفرمایان در بهزیستی وجود دارد که امید است بخش غیردولتی و جامعه با اعتماد به توانمندی های افراد دارای معلولیت در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار