نوجوانان زنجانی با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت تحت مراقبت قرار می‌گیرند

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تمامی نوجوانان زنجانی با تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در مراکز بهداشت محل زندگی خود تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

دکتر شیرین بخشی مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: نوجوانان زنجانی با تشکیل پرونده سلامت الکترونیک بهداشت در زمینه سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، بیماری‌های زمینه‌ای، واکسیناسیون، سوء مصرف مواد مخدر و دخانیات، تغذیه و رشد، بهداشت پوست و مو و سلامت دهان و دندان تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: پس از انجام غربالگری، موارد شناسایی شده به پزشک مرکز خدمات جامع سلامت ارجاع می‌شوند و تحت مراقبت پزشک قرار می‌گیرند.

این مسوول در ادامه به اجرای برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی در مدارس اشاره کرد و گفت: سفیران سلامت، دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مندی هستند که برای ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان در حیطه‌های جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و زیست‌محیطی، تلاش می‌کنند.

بخشی افزود:حضور و مشارکت فعال در کلاس‌های آموزشی، همکاری در برگزاری پویش‌های سلامت‌محور در طول سال تحصیلی، آموزش و جلب مشارکت سایر دانش‌آموزان مدرسه در انجام فعالیت‌های بهداشتی از جمله وظایف سفیران سلامت دانش‌آموزان است.

وی، تهیه و ارائه مطالب آموزشی و علمی، همکاری در نظارت بر وضعیت پایگاه تغذیه سالم، مشارکت در تیم‌های امداد و نجات و دادرس و نظارت بر نظافت محیط داخل مدرسه را از جمله وظایف سفیران سلامت ذکر کرد.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی زنجان برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی را نیز از دیگر برنامه‌های علوم پزشکی زنجان اعلام کرد.

وی اظهار داشت:انجام معاینات دهان و دندان و ثبت در سامانه سیب، شناسایی افراد نیازمند خدمات دندانپزشکی و ارجاع به نزدیکترین واحد دندانپزشکی و انجام وارنیش فلورایدتراپی طی ۲ نوبت در هر سال تحصیلی و ثبت در سامانه سیب از جمله اقدامات آموزشی و پیشگیرانه‌ای است که در این برنامه انجام می‌شود.

بخشی خاطر نشان کرد: همچنین برنامه‌های آموزشی دیگری در خصوص بیماری‌های غیرواگیر از قبیل آسم برای دانش‌آموزان، اولیا، مدیران و معلمان و پیشگیری از پوکی استخوان به ویژه در مدارس دخترانه مقطع متوسطه ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.