میزان مشارکت زنجانی‌ها در غربالگری فشار خون و دیابت به ۶۰ درصد رسید

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت در روستاهای استان به بیش از ۸۰ درصد و در شهرها به بیش از ۶۰ درصد رسیده است و نیاز به مشارکت بیشتر مردم دارد.

تورج جلالیان کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه این طرح تا کمتر از ۲ هفته دیگر به پایان می رسد، افزود: پس از اتمام این طرح در ۱۵ دی امسال، غربالگری فشار خون، قند خون و حتی چربی خون افراد بالای ۳۰ سال از طریق انجام برنامه خطر سنجی در مراکز بهداشت به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

به گفته این مسوول، مراقبت های بیماران دیابتی و فشار خون در این خصوص انجام خواهد شد.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق آخرین آمار ارائه شده، میزان شیوع فشار خون در سال ۱۴۰۰ در افراد بالای ۱۸ سال استان ۳۳ درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه میزان شیوع بیماری دیابت نیز در همین مدت ۱۱.۷ درصد بوده است، گفت: تعدادی زیادی از افراد نیز از بیماری (فشار خون و دیابت) خود اطلاعی ندارند که غربالگری کنونی به شناسایی موارد جدید کمک بسزایی می کند.

این مسوول خاطر نشان کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی خوب رسانه های گروهی، جامعه هدف بیشتری برای غربالگری فشار خون و دیابت به مراکز بهداشتی استان مراجعه کنند.

برچسب ها: غربالگری ، فشار خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.