رییس ستاد انتخابات استان:

تمهیدات زیرساختی برای تامین ارتباط پایدار شعب اخذ رای الزامی است

رییس ستاد انتخابات استان گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تامین ارتباط پایدار شعب اخذ رای با ایجاد زیرساخت‌های لازم ضروری است.

حسن ناهیدی در هجدهمین جلسه ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تامین فیبر نوری بخشداری‌ها و پایداری‌های شبکه ارتباطات و تامین برق برای آنلاین بودن شعبات اخذ رای موضوع مهم است و این اقدام با همراهی دستگاه‌های متولی استان سریع‌تر باید انجام شود.
 در این نشست، ضمن بررسی و آسیب شناسی از وضعیت پوشش آنتن دهی همراه اول و ایرانسل، تلفن ثابت، آخرین وضعیت اتصال شبکه فیبر نوری و زیر ساخت‌های مخابراتی برای برگزاری بهتر انتخابات و بررسی شاخص‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مورد اهتمام و توجه قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی از اجرای رینگ پروتکشن‌های فیبر نوری و همچنین ارتباطات رادیویی در نقاط مختلف استان، بهره برداری از ۸ دیزل ژنراتور در شهرستان‌های مختلف برای تامین پایداری ارتباطات خبر داد و گفت :در فاز اول اجرای فیبر نوری، ۴۲۰ کیلومتر اجرایی شده و از فاز دوم این طرح نیز ۱۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است. 
او از ایجاد ده سایت جدید همراه اول و ارتقای ۵ سایت دیگر خبر داد و افزود: در یک سال گذشته ۷۰ روستای خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده اند. 
او از اتصال ۳۴۲ سایت از مجموع ۳۷۶ سایت همراه اول استان به فیبر نوری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از برگزاری انتخابات همه‌ی روستا‌های استان از اینترنت ۴ G برخوردار شوند. 
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۹۱ سایت مخابراتی اجرا و ۱۳۱ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شده اند.
سید علی مرتضوی گفت : تا پایان سال ۲۵ سایت ایرانسل اجرا خواهد شد.
مدیر عامل توزیع برق استان نیز در این جلسه، ضمن پیشنهاد مانور‌هایی برای آمادگی بیشتر گفت: شاخص سایدی (میزان قطعی برق به ازای هر مشترک در سال) در خراسان شمالی ۷۶ دقیقه است در حالی که میانگین این شاخص در کشور ۴۰۰ دقیقه می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.