پیش بینی ۹۰۹ شعبه اخذ رای در خراسان شمالی

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تاکنون ۹۰۹ شعبه اخذ رای در خراسان شمالی توسط هیات اجرایی پیش بینی شده است.

روح ا... حسین پور  گفت: ۲۲حوزه انتخاباتی اصلی و فرعی که در هر حوزه ۱۱ نفر فعالیت می‌کنند و بطور کلی ۲۴۲ عضو هیات اجرایی در استان در حال انجام کار‌های انتخاباتی هستند.

وی افزود: حدود ۲۰هزار نفر بعنوان عوامل اجرایی در روز انتخابات پای صندوق‌های رای فعالیت خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات در استان با اشاره به تغییر قوانین انتخابات و اصلاح آن گفت:استفاده از تجهیزات دولت جهت تبلیغات در انتخابات امسال مجاز است و هیات نظارت موظف به ایجاد بستر مناسب جهت توزیع عادلانه آن برای تبلیغات از امکانات دولتی است.

حسین پور افزود: نامزد‌های انتخابات می‌توانند در فضا‌های مشخص شده تبلیغات داشته باشند و همچنین در فضای مجازی و آدرس آن را باید به وزارت کشور و هیات نظارت ارائه دهند.

وی گفت:پوستر‌های تبلیغاتی باید در ابعاد ۷۰در ۱۰۰سانتی متر باشد و نامزد‌ها می‌توانند جلوی درب ستاد خود پوستری با ابعاد بزرگ جهت نمایش نصب کنند، اما استفاده از پارچه نوشت و کارناوال خلاف قانون تبلیغاتی است.

دبیرستاد انتخابات استان افزود:هر نامزد می‌تواند یک ستاد اصلی و یک ستاد فرعی برای تبلیغات دایر کند.

حسین پور گفت: بعد از اعلام اسامی نامزد‌های انتخابات آن‌ها می‌توانند به مدت ۷روز و ۸ساعت تبلیغات خود را آغاز و تا ۲۴ساعت قبل از انتخابات دیگر نباید تبلیغاتی داشته باشند چراکه خلاف قانون انتخابات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: همدلی و هم افزایی در اطلاع رسانی مناسب باید از طریق همه دستگاه‌های دولتی در استان با برنامه‌های هفتگی مناسب انجام شود.

صادقی با اشاره به سلامت انتخابات و فعالیت بیشتر دستگاه‌های نظارتی افزود: تبلیغات مناسب و به موقع از طریق رسانه‌ها هم می‌تواند مخرب و هم سازنده باشد که بیش از گذشته باید دقت شود.

برچسب ها: انتخابات ، صندوق آرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.