پوشش اینترنت روستا‌های خراسان شمالی به مرز ۹۶ درصد رسید

میزان پوشش اینترنت پرسرعت سیار در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به مرز ۹۶ درصد رسید که ۲ درصد از میانگین کشوری پیشی گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: پوشش ۹۶ درصدی اینترنت پرسرعت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان با نصب و ارتقای ۹۱ سایت تلفن همراه و اجرای بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در دولت سیزدهم محقق شده است.
سید علی مرتضوی گفت : با نصب و ارتقای سایت‌های تلفن همراه، ۱۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در قالب ۱۹ هزار و ۲۸۳ خانوار با جمعیت ۶۷ هزار و ۲۲۷ نفری از اینترنت همراه بهره‌مند شدند.
او گفت: توسعه و تکمیل پوشش ارتباطات روستایی با هدف فرصت برابر دسترسی شهروندان از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: براساس آخرین اطلاعات فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور؛ خراسان شمالی با وجود بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار مشترک پهن باند سیار و افزایش ۳۲ درصدی ضریب نفوذ این شاخص در دولت، جایگاه سوم کشوری را دارد. 
او گفت : یک میلیون و ۵۹۸ هزار سیم کارت تلفن همراه در خراسان شمالی فعال است،  ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.