۱۶۴ واحد راکد در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۱۶۴ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان با همراهی بخش‌های مختلف در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت.

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: از مجموع واحد‌های تولیدی ۱۰۰ درصد راکد احیاشده در استان سمنان ۹۳ واحد صنعتی، ۶۰ واحد معدنی، ۱۰ واحد کشاورزی و یک واحد خدماتی است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۲۵ نفر با راهبرد احیای واحد‌های تولیدی راکد استان سمنان در دولت سیزدهم از بیکاری رهایی یافتند و شاغل شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: واحد‌های راکد این استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶ هزار میلیار ریال دوباره فعال شدند.

وی اضافه کرد: افزایش تولید ناخالص داخلی و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد از جمله راهبرد‌های در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان برای تحقق رشد اقتصادی است و با همین رویکرد سمنان با نرخ رشد اقتصادی پنج و ۲ دهم درصد، جزو سه استان کشور در شاخص پویایی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ضرورت تدوین طرح‌های سرمایه گذاری مبتنی بر سیاست‌های مرتبط با زنجیره ارزش راهبردی در استان، گفت: سمنان بالاترین سرمایه نیروی انسانی را در اختیار دارد که همین موضوع مزیت و ظرفیتی ارزشمند برای توسعه این استان است.

 ۱۷ درصد سهم اشتغال استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت و معدن سهم ٣٧ درصدی از اشتغال استان و سهم ۲۲ درصدی از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار