آرادان رکورددار وسعت کشت گلخانه‌ای در استان سمنان است

سرپرست فرمانداری آرادان با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای در افزایش بهره‌وری و مدیریت منابع آبی گفت: این شهرستان رکورددار استان سمنان در شاخص وسعت کشت گلخانه‌ای است.

محمود قدرتی سرپرست فرمانداری آرادان گفت: با وجود کاهش حق آبه شهرستان آرادان از حبله رود و کاهش بارندگی‌ها، وسعت زیر کشت در این شهرستان با توسعه کشت گلخانه‌ای حفظ شده است.

سرپرست فرمانداری آرادان اظهار کرد: ساخت یک طرح کشت گلخانه‌ای در وسعت ۱۲ هکتار در این شهرستان برنامه‌ریزی شده است که تا دهه فجر امسال مرحله نخست این طرح در وسعت پنج هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تامین منابع آبی شهرستان آرادن از حبله‌رود در غرب استان سمنان، ادامه داد: این شهرستان مستعد کشاورزی و دامداری است و مردم این شهرستان بیشتر در این زمینه مشغول به فعالیت و درآمدزایی هستند.

قدرتی بیان کرد: آرادان در شاخص تولید محصولات دام و طیور و دامپروری نیز در استان سمنان جایگاه مناسبی دارد و این شهرستان در زمینه تولید تخم‌مرغ رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

سالانه بیش از هفت هزار و ۸۲۰ تن تخم‌مرغ در آرادان تولید می‌شود و ۹ واحد تولیدی در این زمینه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه آرادان از شهرستان‌های غربی استان سمنان و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۳ هزار و ۸۸۴ نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: آرادان جزو سه شهرستان دارای بیشترین تولید گندم در استان سمنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.