مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر:

تربیت نسل آینده رسالت مهم دانشجو معلمان است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به لزوم آرمان خواهی دانشجویان گفت: تربیت نسل آینده رسالت مهم دانشجو معلمان است.

رقیه زنگنه‌نژاد روز سه شنبه در آئین بزرگداشت روز دانشجو در بوشهر اظهار کرد: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت نسل آینده را در کنار تحصیل امروز خود در این دانشگاه عهده دار هستند و از این نظر این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها تفاوت دارد.

وی گفت: شناخت اینکه ما امروز کجا قرار گرفته‌ایم، چیستی اولویت‌های ما، کجایی حل شدن مسائل توسط دانشجویان و شیوه حل این مسائل و علمی و کاربردی راه حل دادن برای مسائل و مشکلات جامعه از جمله نقش‌های کارکردی دانشجویان یک جامعه است.

زنگنه نژاد با اشاره به لزوم آرمان خواهی دانشجویان بیان کرد: روز دانشجو به واسطه این روز و اتفاق نامگذاری شده که یک آرمان خواهی در آن روز وجود داشته و آن آرمان خواهی استکبارستیزی دانشجویان ما در سال ۱۳۳۲ و اینکه نمی‌خواهیم زیر سلطه کسی باشیم، بود.

وی تصریح کرد: وقتی دانشجوی ما در همه عرصه‌ها بتواند آرمان خواه بوده و برای رسیدن به آن آرمان‌ها تلاش و مطالبه کند، جریان‌ها و نهضت‌هایی در جامعه اتفاق می‌افتد که باعث بیداری مردم می‌شود و اگر از ابتدای انقلاب اسلامی تا به حال نگاه کنیم می‌بینیم که بسیاری از مسائل مهم در عرصه سیاسی و اجتماعی از دل دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

زنگنه نژاد خاطرنشان کرد: این تشکل‌های دانشجویی که دانشجویان عضو آن‌ها هستند و هر کدام مسئولیتی را در فضای دانشگاه دارد وقتی تاریخ، خاطرات و تجربه‌های اعضای آن‌ها را می‌بینیم، می‌بینید که این دستاورد‌ها به بیرون دانشگاه نیز کشیده شده است و امروز این امید است که فردا مدیران آینده ایران اسلامی خود شما دانشجویان باشید.

وی خطاب به دانشجومعلمان دختر پردیس بنت الهدی صدر بوشهر اضافه کرد: زن در تاریخ نقش تحول گرایی داشته است و این به خاطر اصل نهاد خانواده یعنی کوچک‌ترین واحد اجتماعی است و این نهاد اثرگذارترین نهاد اجتماعی است و مادر در این نهاد برنامه ریز و تصمیم ساز است و چشم بیدار، گوش شنوا و یک ذهن تکمیل گر دارد تا بتواند همه نقش‌های خانواده را در کنار هم منسجم نگه دارد.

زنگنه نژاد گفت: در کنار نقش مادری در خانه شما دانشجومعلمان دختر می‌خواهید برای نسل آینده نیز مادری کنید و قرار است معلم شده و ۳۰ سال در بدنه آموزش و پرورش تربیت کننده باشید و وظیفه نسل سازی و ساختن آینده ایران را بر عهده دارید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.