۸۰میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در استان بوشهر پرداخت شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در این استان در راستای حمایت از افزایش جمعیت پرداخت شد.

رقیه زنگنه نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در راستای حمایت از افزایش جمعیت و فرزندآوری در استان بوشهر بالغ بر ۱۳۸۴ فقره تسهیلات فرزندآوری تا نیمه خرداد امسال پرداخت شده است.

وی گفت: جوانی جمعیت و نیروی کار یکی از عوامل بسیار مهم پیروزی در جنگ تحمیلی و پیشرفت های جامعه اسلامی است.

زنگنه  می گوید حمایت از جوانی جمعیت تنها ترویج فرزند آوری نیست بلکه اجرای طرح های تسهیل ازدواج و ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال ،مسکن ،درمان ناباوری ،تربیت فرزند و ارائه یک الگوی زندگی ایران اسلامی نیز ضروری است و تحقق این مهم نیازمند حمایت وزارتخانه هایی مرتبط است.

وی می گوید: اولین همایش تجلیل از بانوان دارای چهار فرزندی زیر ۴۰سال استان بوشهر در دشتستان برگزار شد.

به گفته زنگنه،۱۰تا۲۰ سال آینده برای ما بسیار مهم و موثر خواهد بود که باید در این قرارگاه در شهرستانها همه ارکان این قرارگاه بصورت جهادی و با توان کارکرد و از همه ظرفیت های شهرستان مانند ائمه جمعه و جماعات،ریش سفیدان و گروه های فعال اجتماعی و جهادی استفاده شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت:اگر نظام سیاست گذاری جمعیتی اصلاح نشود با بحران مواجه خواهیم شد امروز نرخ باروری در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری قدری پایین تر است .

اسکندر پاسالار گفت:نرخ باروری اگر در سطح جایگزینی باشد و برای اینکه جمعیت فعلی حفظ شود باید میزان فرزند آوری دو و یک دهم باشد و اگر جمعیت رو به رشد باشد باید دو و پنج دهم باشد .

وی می گوید: با این وضعیت در استان بوشهر این میزان از دو کمتر است و از استاندارد بین المللی پایین تر قرار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.