امام جمعه موقت بوشهر:

روحانیون پرچمدار مبارزه با استعمار و استکبار بودند

امام جمعه موقت بوشهر گفت: روحانیون هر کجا نیاز به ایثارگری بود وارد میدان شدند و پرچمدار حوزه مقاومت و مبارزه با استعمار و استکبار بودند.

حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر گفت: سوم خرداد روز فتح خرمشهر به دست نیروهای مسلح در سال ۶۱ بود که خصوصیت بارز عملیات بیت المقدس همراهی و انسجام مجموعه‌های نیروی مسلح برای انجام عملیات فتح خرمشهر شد.

او می‌گوید: نیروهای مسلح و از جان گذشته در چند مرحله عملیات، خرمشهر را آزاد کردند که حاصل آن خودباوری و مبارزه با دست خالی برابر لشکرهای تا دندان مسلح بود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت شهدای روحانی عنوان کرد که چهار خردادماه کشور شاهد برگزاره کنگره شهدای روحانیت خواهد بود،  که در صده اخیر در تمام صحنه‌های در میدان بوده است.

دشتی  گفت:‌ در مصاف با ترور و استعمار نیز در استان بوشهر شهدای بزرگی، چون صادق گنجی دارد که در غربت و در شهر لاهور پاکستان به شهادت رسید.

او می‌گوید: پاسداشت نام شهدا به بزرگداشت مسیر و راه آن‌ها است و به یاد آن‌ها بودن است که به انسان روحیه انقلابی و جهادی داده و انسان را زنده نگه می‌دارد.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت  بیان کرد که احکام ثانویه زیادی در بحث جمعیت حاکم است و امروز رهبر حکم داده است که ترکیب جمعیتی کشور باید همراه با جوانان پرشور نگه داشته شود.

دشتی تاکید کرد که مسائل مالی و شغلی نمی‌تواند در برابر این حکم قرار گیرد و وظیفه همگان است که ازدواج و فرزندآوری حمایت کنند تا کشور جوانی جمعیت خود را حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.