معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

۲۸ درصد اردبیلی‌ها در طرح پایش فشار خون و دیابت شرکت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲۸ درصد اردبیلی‌های بالای ۱۸ سال در غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند.

محمد جعفرزاده در جریان بازدید از روند اجرای طرح پایش بیماری فشار خون و دیابت در اردبیل، اظهار کرد: طرح غربالگری بیماری خطرناک فشار خون و دیابت که از بیماری‌های پایه‌ای است از ۲۰ آبان ماه در استان اردبیل و مراکز بهداشتی آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

او تصریح کرد: افراد بالای ۱۸ سال با مراجعه به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت می‌توانند در این طرح به صورت رایگان سلامت خود را در ۲ حوزه فشار خون و دیابت مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از بین مراجعان که بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر بودند، یک‌هزار و ۸۰۹ نفر مبتلا به فشار خون و یک‌هزار و ۹۷۴ نفر مبتلا به دیابت شناسایی شده تا با ارجاع به مراکز درمانی تخصصی مورد مداوا قرار گیرند.

جعفرزاده افزود: تلاش ما بر این است تا با شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت زمینه پیش آگاهی و ارتقای سلامت آن‌ها را در سنین پایین‌تر فراهم کنیم تا در مراحل بعد درمان آن‌ها با پیچیدگی روبه‌رو نشود.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرایط استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها در شناسایی و کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مناسب است و قطعاً تغذیه بهتر و کاهش مصرف دخانیات به ارتقای سلامت افراد منجر خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: در مراکز بهداشتی و درمانی همکاران ما تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن بستر‌های مناسب و پایش فصلی سلامت افراد جامعه را به ویژه در گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال مورد توجه قرار دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.