زنگ پژوهش در مدارس استان بوشهر نواخته شد

زنگ پژوهش با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم در مدارس استان بوشهر نواخته شد.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح امروز در آیین نواختن زنگ پژوهش و فناوری در مدرسه حوا بوشهر اظهار کرد: پژوهش و تحقیق یکی از ارکان مهم هر کشور برای دست یابی به قله‌های رفیع علمی محسوب می‌شوند.

موحدی با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم می‌باشد، بیان کرد: برنامه‌ها و نمایشگاه‌هایی با محوریت فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه از روز ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه در مدارس استان برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان این استان همواره در بخش پژوهش موفق عمل کرده اند، گفت: اگر در تقویم هفته‌ای به نام پژوهش نام گذاری شده است به این معنا نیست که پژوهش مختص یک روز خاص است؛ بلکه هر روز، روز پژوهش است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه پژوهش ضامن پیشرفت کشور است، افزود: دانش آموزی که همراه با درس خواندن اقدام به پژوهش کند قطع به یقین در یادگیری موفق‌تر است و مطالب درسی جدیدی که فرا می‌گیرد ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

موحدی ادامه داد: امروز کشور ما و تمامی کشور‌هایی که در صنعت، نانو، تکنولوژی جایگاه بین المللی دارند؛ این موفقیت‌ها محصول کار پژوهشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه پرتاب یک کپسول زیستی پرتاب محصول کار فناورانه است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در میان ۲۰۰ کشور جهان در برخی علوم حساس و مهم در جایگاه چهارم قرار دارد.

موحدی اضافه کرد: ماهواره‌هایی که جوانان این سرزمین در مدار زمین قرار می‌دهند حاصل کار فناورانه و پژوهش دقیق است.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و علمی به اعتبار زحمات فرزندان مان جز کشور‌های برتر دنیا هستیم، خاطر نشان کرد: امروز در جهان کسی جرات نمی‌کند به جمهور اسلامی نگاه چپی داشته باشد؛ چرا که به لحاظ دفاعی دست ما پر است و علاوه بر دفاع از خود، اگر غلطی از هر کشوری سر بزند با موشک‌های مان پاسخ دشمن را می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.