زنگ پژوهش در مدارس شهر شبانکاره نواخته شد

آئین نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان نمونه دخترانه شهدای شهر شبانکاره با حضور مسئولان، دبیران و دانش آموزان برگزار شد.

بخشدار شبانکاره روز چهارشنبه در آئین نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان نمونه دخترانه شهدا با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: در دین مبین اسلام زن جایگاه بزرگ و ارزشمندی دارد و حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه یک انسان کامل و تمام نسخه انسانیت هستند.

ابراهیم حسینی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) محدود به زمان و مکان نیستند و طبیعتاً تمامی ویژگی‌های ایشان در هر عصری می‌تواند الگو باشد.

وی گفت: دختران دانش آموز دقت داشته باشید که حضرت فاطمه (س) بهترین نقش را در سه حوزه دختر بودن، مادر بودن و همسر بودن ایفا داشته‌اند و شما دانش آموز شایسته است در این سه حوزه از ایشان الگو بگیرید.

وی همچنین با اشاره به مراسم استقبال پرشور مردم بخش شبانکاره از شهید گمنام اظهار کرد: خدا را شاکریم که این توفیق حاصل شد که بتوانیم میزبان پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام در شهر شبانکاره باشیم و خرسندیم که شاهد حضور بی مانند و غیر قابل توصیف مردم انقلابی و ولایتمدار خصوصاً شما دانش آموزان در این مراسم معنوی بودیم.

وی گفت: بر خود واجب دانستم از حضور حماسی، پرشور و کم نظیر شما و همه مردم در این مراسم با شکوه تقدیر و تشکر کنم.

بخشدار شبانکاره در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و قدردانی از فعالین این حوزه گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای فراهم سازی بستر و فضای تحقیقاتی و علمی برای دانش‌آموزان است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کشوری داشته باشیم که وابستگی نداشته نباشد و بتواند روی پای خود بایستد، جز با تحقیق و پژوهش میسر نمی‌شود.

حسینی با اشاره به تاکید اسلام به علم و پژوهش عنوان کرد: در دین مبین اسلام اهمیت فراوانی به موضوع علم و تحقیق داده شده است، آیات فراوانی که انسان را به تفکر و تعقل دعوت کرده‌اند و سیره علمی و عملی ائمه (ع) و حدیث مبارک «العلم السطان» که فرمایش امیرالمومنین (ع) است نیز موید اهمیت علم، دانش، تحقیق و تفکر است. علم، قدرت برتری است که در پرتو آن می‌توان بر همه ظرفیت‌های آسمان و زمین نفوذ کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.