افزایش صادرات، برنامه مشخص اتاق بازرگانی قزوین

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: طرح افزایش صادرات با توجه به اقداماتی که از دو ماه گذشته تاکنون آغاز شده با قوت درحال پیگیری است و عقب ماندگی‌های گذشته را جبران می‌کند.

مهدی عبدیان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی از ۲ ماه گذشته تاکنون تلاش کرده تا بین واردکننده و صادرکننده ارتباط برقرار شود و بتوانیم تا این مشکل را برطرف کرده و میزان صادرات را تا چهار ماه باقی مانده به پایان سال افزایش دهیم.

وی افزود: متاسفانه صادرات استان قزوین نسبت به سال گذشته با روند کاهشی روبرو بوده که علت عمده آن همین مشکلات رفع تعهدات ارزی است.

عبدیان، بزرگترین مشکل پیش روی فعالان صادراتی را همین رفع تعهدات ارزی دانست و گفت: از سال ۹۷ که تحریم‌های ظالمانه توسط دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا اعمال شد، سران سه قوه در کشورمان اختیارات ارزی کشور را به بانک مرکزی واگذار کردند که به نظرم اشتباه بزرگی بود.

این مسئول تصریح کرد: بانک مرکزی برای تامین ارز کشور از نگاه خودش موضوعات را دنبال می‌کند و به روند تولید و اشتغال چندان اهمیت نمی‌دهد، به هرحال شاید این تصمیم در یک برهه به خاطر تحریم‌ها اثرگذار بود، اما نباید ماندنی باقی بماند.

عبدیان ادامه داد: قوه مجریه چهار وزارت خانه دارد که روی موضوع تولید و اقتصاد متمرکز شده‌اند، اینکه بخواهیم تمام اختیارات این وزارتخانه‌ها را به یک نهاد بسپارسم اصلا کار درستی نیست، بر همین روال در شرایطی که می‌توانستیم صادرات را دوبرابر کنیم، حتی نتوانستیم به میزان صادرات سال ۹۶ برسیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت بالایی برای صادرات دارد که اگر برخی موانع از پیش روی فعالان اقتصادی و صادراتی برداشته شود، شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.