۱۰ هکتار از جنگل‌های بلوط سردشت غنی‌سازی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: ۱۰ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با بذر و نهال بلوط و بادام غنی‌سازی شده است.

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با اشاره به غنی سازی ۱۰ هکتار از جنگل های بلوط این شهرستان، گفت:  این اقدام در قالب طرح غنی سازی جنگل‌های بلوط در مراتع مشجر روستای «شینوی» سردشت با حضور اهالی روستا‌ها و دوستداران منابع طبیعی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح در هر هکتار ۱۵۰ تا ۲۰۰ چاله برای غرس بذر بلوط و بادام حفر شده و بیش از پنج هزار بذر غرس شد تا قسمت‌هایی از جنگل که بر اثر فعالیت‌های انسانی آسیب دیده بود، دوباره احیا شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با قدردانی از حضور مردم و دوستداران منابع طبیعی ادامه داد: شهروندان استقبال خوبی از فراخوان منابع طبیعی برای همکاری در اجرای این طرح داشته اند.

وی تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.