۲ هکتار از جنگل‌های سردشت با بذر بلوط غنی سازی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: ۲ هکتار از جنگل‌های این شهرستان به مناسبت هفته بسیج با بذر و نهال بلوط غنی سازی شد.

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: در قالب طرح غنی سازی جنگل‌های بلوط در مراتع مشجر روستای کوربناو این شهرستان با حضور اهالی روستا، دوستداران منابع طبیعی و نیرو‌های بسیج سردشت ۲ هکتار از مراتع این روستا غنی سازی شد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح بیش از ۵۰۰ نهال بلوط و ۱۵۰ کیلوگرم بذر بلوط غرس شد تا قسمت‌هایی از جنگل که بر اثر فعالیت‌های انسانی آسیب دیده بود، دوباره احیا شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در ۱۱ آذر ماه نیز در ۱۰ هکتار از مراتع این شهرستان با مشارکت مردم و دوستداران منابع طبیعی نهال و بذر بلوط کاشته می‌شود.

وی از مشارکت و همراهی اهالی روستا‌ها و بویژه دوستداران منابع طبیعی برای حفظ و احیای جنگل‌های بلوط این منطقه قدردانی کرد.

ابراهیمی تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.