غرفه صنایع‌دستی در موزه میرزا رسول مهاباد راه‌اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: غرفه صنایع‌دستی به مناسبت روز جهانی موزه، در موزه حمام میرزا رسول این شهرستان راه‌اندازی شده است.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد گفت: غرفه صنایع‌دستی که بخش از مصنوعات دستی هنرمندان این شهرستان بود، همزمان با روز جهانی موزه در در موزه حمام میرزا رسول راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: در این غرفه صنایع‌دستی مهاباد شامل گلیم، قالی، جایجم، معرق و چرم‌دوزی که توسط هنرمندان چیره‌دست مهاباد درست شده در معرض نمایش عموم قرار گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد با اشاره به اینکه به مناسبت روز موزه، از بازدید‌کنندگان هزینه بلیط اخذ نمی‌شد، افزود: امروز حدود ۴۰ نفر از شهروندان و علاقمندان به اشیای تاریخی از موزه حمام میرزا‌رسول مهاباد بازدید کردند.

وی ادامه داد: حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد و از جمله بنا‌های اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجاریه است که به دلیل شیوه خاص معماری، تزیین داخلی و خارجی و آجرنما‌های زیبای آن از اهمیت تاریخی زیادی در منطقه برخوردار بوده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته‌ است.

جولایی در ادامه افزود: موزه مردم‌شناسی مهاباد علاوه به اینکه دارای هزار و ۱۸۷ قلم انواع اشیای فرهنگی، تاریخی و مطالعاتی است؛ مکان آن نیز به دلیل اینکه یک حمام عمومی در دوره صفوی بوده همواره مورد توجه علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد اظهار کرد: در این حمام جلوه‌هایی از فرهنگ غنی و قدیمی این منطقه به نمایش گذاشته شده و لباس‌ها و پوشش‌های مختلف مردانه و زنانه برای آیین‌های مختلف و متداول منطقه در آن به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد اشیای اهدایی، موزه مهاباد در سطح کشور کم‌نظیر است و نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند، عنوان کرد: این موزه همه‌روزه جز روز‌های تعطیل از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۱۵ برای بازدید مسافران و شهروندان مهیا شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.