گردش مالی و بیمه‌ای برخی کارفرمایان خارج از استان انجام می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کارفرمایان، پیمانکاران، موسسات و دستگاه‌های اجرایی لیست بیمه کارکنان خود را به استان‌های دیگر ارسال می‌کنند که این موضوع باعث کاهش رتبه بیمه‌پردازی استان شده است.

 رسول چراغ سحر مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کارفرمایان، پیمانکاران، موسسات و دستگاه‌های اجرایی لیست بیمه کارکنان خود را به استان‌های دیگر ارسال می‌کنند و این موضوع باعث کاهش رتبه بیمه‌پردازی استان شده که باعث شده تا برخی مزایای بیمه‌ای برای کارگران و بیمه شدگان تعلق نگیرد و باعث تضییع حق آن‌ها شود که انتظار داریم مسئولان این موضوع را پی گیری کنند.

همواره یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان ارشد استان کهگیلویه وبویراحمد وجود برخی شرکت‌ها و موسسات نیمه دولتی و یا خصوصی هستند که همه خدمات و زیرساخت‌های لازم را از این استان دریافت می‌کنند، اما پرداخت و یا گردش‌های مالی و بیمه‌ای آن‌ها در جایی دیگر و یا پایتخت است و بار‌ها در این زمینه تذکر‌ها و درخواست بررسی شده است، اما به نظر می‌رسد مشکل همچنان پا برجاست.

او گفت: در مجموع بیش از ۶۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان کهگیلویه در قالب بیمه شدگان اصلی و تبعی زیر پوشش خدمات این نهاد هستند.

وی همچنین شمار بیمه شدگان اصلی در این شهرستان را ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سه هزار و ۹۰۰ نفر بازنشسته، ازکارافتاده و مستمری بگیر بازمانده از خدمات و حمایت‌های سازمان تامین‌اجتماعی در شهرستان کهگیلویه برخوردار هستند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان کهگیلویه پرداخت شد.

وی بیان کرد: این مبالغ بابت پرداخت حقوق و مستمری ماهانه و برخی تعهدات کوتاه مدت صورت گرفته است.

به گفته چراغ سحر در شهرستان کهگیلویه زمینه زیادی برای افزایش پوشش بیمه‌ای وجود دارد و بسیاری از افراد مانند صاحبان مشاغل آزاد، کارفرمایان، زنان خانه‌دار و دانشجویان می‌توانند در قالب طرح‌های جدید بیمه‌ای از این امکان بهره‌مند شوند.

چراغ سحر بیمه اختیاری (به عنوان کامل تربن نوع بیمه خاص)، بیمه مشاغل آزاد، بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویی را از جمله این طرح‌ها بیان کرد.

فرماندار کهگیلویه نیز در این دیدار، برخورداری از پوشش بیمه‌ای را از ضرورت‌های زندگی مردم دانست و گفت: با توجه به خدمات ارزنده سازمان تأمین‌اجتماعی لازم است آگاهی بخشی بیشتری بیمه‌ای قرار گرفتن شهروندان زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

حمزه محقق زاده افزود: بسیاری از موارد و طرح‌های اشتغال زایی در این شهرستان پایدار نیست و پس از مدتی شاغلان طرح‌های یاد شده به جمع جویندگان کار می‌پیوندند.

وی تصریح کرد: طرح‌های پایدار علاوه بر حفظ سطح اشتغال زایی باعث توسعه خدمات و رونق و گسترش تامین اجتماعی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.