تست کرونای رئیس‌جمهور فیلیپین مثبت شد

رئیس‌جمهور فیلیپین از ابتدای همه گیری کرونا برای سومین بار به ویروس کرونا مبتلا شده است.

مالاکانانگ (كاخ رياست جمهوری فیلیپین) اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهور فیلیپین به کووید-۱۹ مبتلا شده است و به مدت پنج روز قرنطینه خواهد شد.

براساس گزارش رویترز، دفتر ارتباطات ریاست جمهوری فیلیپین گفت: «رئیس جمهور برای انجام وظایف خود آماده است و جلسات برنامه ریزی شده خود را از طریق ویدئو کنفرانس ادامه خواهد داد.» مارکوس آخرین بار روز شنبه هنگامی که مراسم روز خانواده را در مجموعه کاخ ریاست جمهوری هدایت می‌کرد در ملاء عام دیده شد.

این سومین باری است که تست کووید-۱۹ مارکوس مثبت می‌شود. به گفته وزارت بهداشت فیلیپین در هفته گذشته ۱۳۴۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است. این رقم ۱۰ درصد بیشتر از تعداد پرونده‌های ثبت شده از ۲۱ تا ۲۷ نوامبر است.

در حال حاضر ۲۵۳ نفر با شرایط شدید و بحرانی وجود دارند که ۱۰.۱ درصد از کل پذیرش‌های کووید-۱۹ در کشور را تشکیل می‌دهند. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد در فصل تعطیلات، مارکوس مردم را تشویق می‌کند تا اقدامات احتیاطی را برای محافظت از سلامت خود انجام دهند، مانند واکسیناسیون و استفاده داوطلبانه از ماسک هنگام ورود به مکان‌های شلوغ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار