نبود امکانات اولیه بهداشتی و درمانی در بیمارستان دلگان بیداد می‌کند

عدم وجود امکانات ابتدایی بهداشتی و درمانی باعث رنجش و نارضایتی مردم دلگان شده است.

حجت الاسلام عظیم بامری، امام جمعه شهرستان دلگان با ابراز گلایه مندی شدیدی نسبت به نبود امکانات ابتدایی و اولیه بهداشتی و درمانی در بیمارستان این شهرستان بیان کرد: عدم وجود امکانات ابتدایی بهداشتی و درمانی باعث رنجش و نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: در سفر استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به دلگان، رئیس دانشگاه از مشکلات بیمارستان مطلع شدند و قول‌هایی دادند، که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

امام جمعه شهرستان دلگان اضافه کرد: آزمایشگاه بیمارستان دلگان که مدت زیادی تعطیل شده فاقد امکانات آزمایشکاهی است.

وی تصریح کرد: بهداشت و درمان یکی از نیازهای ضروری مردم دلگان است و از مسئولین خواستاریم هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات بیمارستان دلگان اقدام نمایند.

دلیل تعطیلی آزمایشگاه بیمارستان دلگان حیوانات موذی است

غنایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلگان درخصوص عدم امکانات ابتدایی و آزمایشگاهی در بیمارستان این شهر بیان کرد: دلیل تعطیلی آزمایشگاه دستگاه الکتروفورز است، این دستگاه ساخت کشور فرانسه و قیمتی معادل ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دارد و در مرداد ماه سال جاری این دستگاه دچار آسیب و قطعه‌ای از آن خراب شده و برای تعمیر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در یکماه اخیر حیوانات موذی به داخل دستگاه رفته و قطعه‌ای را آسیب میزنند و به دلیل تحریم و قیمت بالای این قطعه و نبود بودجه یک‌ماه زمان میبرد تا تامین مالی شود، وقتی بودجه تخصیص داده می‌شود قطعه از کشور مبدا سفارش و به کشور ترکیه ارسال و سه هفته زمان میبرد تا قطعه وارد شود و نصب شود، این قطعه قیمتی معادل ۶۰۰ میلیون تومان دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلگان تصریح کرد: داروخانه بیمارستان در ماه‌های قبل از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب فعالیت می‌کرد، که از ابتدای آذر ماه این روند تغییر کرده و برای سهولت کار مردم به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این مدت با یک شرکت جدید قرارداد امضا شده که هم تمامی داروها تجهیز شده و با اکثر بیمه‌ها قرارداد دارد.

غنایی گفت: اما در برخی از روزها قطعی و ضعیف شدن خطوط اینترنت در منطقه بیمارستان باعث مشکلاتی در زمینه ثبت داروها در شرکت‌های دارویی می‌شود، که در تلاش هستیم این مشکل هم رفع شود.

وی گفت: طی صحبت و هماهنگی با پزشکان داروساز مقرر شد در روستاهایی از جمله روستای گنبد، اسفند، آذر آباد بخش جلگه چاه هاشم که داروخانه موجود نیست، مجهز شود و و حتی اینترنت داروخانه‌ها راه اندازی شده که با بیمه سلامت قرارداد دارند و به مردم خدمات بیمه‌ای هم ارائه دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلگان اذعان کرد: بیمارستان دلگان قبلا در زمینه وسایل cpr مشکل داشت اما در حال حاضر تمام امکانات به بیمارستان اضافه شده و کم و کاستی‌هایی وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده است در حال رفع هستیم.

وی گفت: اکثر پزشک‌های قبلی بیمارستان جای خود را به نیروهای جدید و مجرب دادند و تلاش این مجموعه در راستای کیفیت و خدمات خوب به مردم است.

غنایی خاطرنشان کرد: دو دستگاه از آمبولانس‌های شبکه که قبلا غیر عملیاتی بودند با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بودجه یک میلیارد تومانی مجهز و به دستگاه‌های جدید و عملیاتی تبدیل شدند.

برچسب ها: علوم پزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار