افزایش تعداد قبولین کنکور امسال نسبت به سال‌های اخیر

فرماندار بناب با توجه به افزایش تعداد قبولین کنکور امسال نسبت به سال‌های اخیر گفت: ۹۳۱ نفر نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و این آمار در ثبت نام دانش آموزان و قبولین کنکور امسال نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است و ۴۱۱ نفر در دانشگاه‌های دولتی امسال پذیرفته شدند.

رضا لعلی گفت: از این آمار ۴۱۱ نفر دانش آموزان دختر و پسر به تعداد ۴۰ نفر به رشته پزشکی، ۸ نفر به دندانپزشکی، ۵۰ نفر پیراپزشکی، ۸۳ نفر فرهنگیان، ۱۲۰ نفر مهندسی، و در سایر رشته‌ها ۱۰۸ نفر قبولی در این شهرستان بوده است

وی در خصوص مطالبات جوانان در مورد تحصیل، اشتغال و مسکن جوانان اظهار داشت: در جامعه نباید به دنبال مدرک گرایی بود چرا که این کار باعث سرکوب عمر و زمان جوانی و آمال و آرزوهایش میشود ودر کنار آن، همچنین سرمایه دولت هم هدر میرود، و به دنبال اشباع بعضی رشته‌های تحصیلی نرخ بیکاری جامعه هم افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: متولیان و مشاوران دستگاه تعلیم و تربیت چه بسا بهتر است در وهله اول در زمان انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی استعداد یابی و به صورت صحیح هدایت تحصیلی اقدام کنند.

فرماندار بناب بااشاره به خودباوری، ایمان، هویت شخصیتی دانش آموزان گفت: باید در آموزش و پرورش زمینه‌ای فراهم شود تا آینده سازان کشور به دنبال مهاجرت نباشند و به فکر آبادی کشور ایرانمان باشند.

 

برچسب ها: مهاجرت ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار