جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر

رئیس شورای شهرستان اهواز گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر از نکات مهم سیاست‌گذاری در کلیه کشور‌های جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید مروانی، رئیس شورای شهرستان اهواز بیان داشت: در 10 سال گذشته جمعیت روستایی خوزستان از یک‌ میلیون و ۳۵۶ هزار نفر در سال ۱۳۸۵ به یک ‌میلیون و ۳۰۱ هزار نفر در سال ۱۳۹۰ و به یک‌ میلیون و ۱۵۲ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ کاهش پیداکرده است.

وی افزود: در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۰ به میزان ۵۵ هزار نفر و در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۵ حدود ۱۵۰ هزار نفر از  جمعیت روستایی استان کاسته شده است.

مراونی عنوان کرد: در کشور ظرف چند سال گذشته اقدامات خوبی در عمران روستایی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آبفار، جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها و...صورت گرفته است.

رئیس شورای شهرستان اهواز گفت: قطعاً اگر وضعیت بی‌آبی در روستاها ادامه پیدا کند، خرمای برحی و بریم دهستان منیوحی آبادان تنها در کتاب‌ها به‌عنوان خاطره از آن یاد می‌شود.

وی بیان کرد: اگر تدبیری از سوی مسئولان استانی و کشوری اندیشیده نشود درزمانی کوتاه شاهد تخلیه روستاها و مرگ تدریجی کشاورزی استان می‌شویم، اکنون خوزستان گرفتار ناامنی شدیدی در اثر حاشیه‌نشینی و سرازیر شدن خیل عظیم مردم بیکار در اطراف شهرستان‌های خوزستان است.

مراونی در پایان گفت: خطر بزرگ مهاجرت روستاییان خوزستان به شهر و کاهش جمعیت روستاهای خوزستان از مواردی است که باید در برنامه‌ریزی نمایندگان مجلس موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/م

تلاش برای ماندگاری روستاییان در محل های خود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.