ضامنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش تعداد تاکسی در کشور به منظور نیاز مردم

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، تعداد تاکسی در شهر‌های کشور به میزان مناسبی افزایش یافت.

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای دسترسی آسان شهروندان به تاکسی چه اقداماتی انجام شده است؟ اظهار کرد: در سال‌های قبل از ۱۳۸۵ به علت کمبود تعداد ناوگان تاکسیرانی همواره با مشکل تقاضا نسبت به ناوگان موجود مواجه بودیم و از آن سال به بعد با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد تعداد تاکسی در شهر‌های کشور به میزان مناسبی افزایش یافت.

وی ادامه داد: در قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سهم در نظر گرفته شده برای حوزه تاکسیرانی در بین سایر مد‌های حمل و نقل عمومی ۲۵ درصد تعیین شده است. در حال حاضر تنها مد حمل و نقلی که سهم خود را از سفر‌های شهری به طور کامل انجام می‌دهد ناوگان تاکسیرانی شهری است.

ضامنی تصریح کرد: در خصوص مدیریت توزیع ناوگان در معابر شهری نیز بر اساس مطالعاتی که در حوزه حمل و نقل در هر شهر انجام می‌شود تعداد ناوگان مناسب با هر خط متناسب با نیاز موجود آن اعلام و تخصیص می‌یابد. از طرف دیگر در خصوص نیاز‌های سفارشی شهروندان نیز سرویس‌هایی همچون تاکسی‌های بی سیم و اخیرا ناوگان مجهز به نرم افزار‌های موبایلی نیز وجود دارد که شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

ضامنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برای ارتقاء علمی و تخصصی کارشناسان حوزه تاکسیرانی اقداماتی صورت گرفته است؟ گفت: در اجرای بند ۲ از ماده ۷ اساسنامه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به منظور ارتقاء علمی و تخصصی مدیران و کارشناسان این حوزه با همکاری و راهبری مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اقدام به برگزاری سه دوره آموزشی ویژه مدیران عامل، روابط عمومی و کارشناسان فنی و اجرایی با عناوین حمل و نقل هوشمند بر بستر سامانه‌های برخط، رویکرد‌های نوین روابط عمومی و برنامه ریزی سیستم‌های حمل و نقل شهری کردیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجرت ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.