آماده سازی ۱۴ هکتار زمین نهضت ملی مسکن در شهرستان بن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۱۴ هکتار زمین نهضت ملی مسکن برای احداث مسکن در شهرستان بن تامین شده است.

خدایار باقری امروز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان بن که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، تاکید کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این آمادگی وجود دارد که زمین‌های خارج از حریم به محدوده تعیین شده اضافه شود.

وی افزود: بیشترین درخواست در شهرستان بن واگذاری واحد‌ها به صورت تک واحدی است که تلاش می‌شود شرایط مورد درخواست تامین شود.


بیشتر بخوانید


باقری اضافه کرد: در بحث احداث ساختمان‌های اداری، فرهنگ‌سرا و آمفی تئاتر نیاز به ماده ۲۳ دارد.

اختصاص ۴۶۰ میلیارد ریال به بخش آب و فاضلاب بن

مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۲ سال گذشته ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش آب و فاضلاب شهرستان بن هزینه شده است.

محمد کریمی شیاسی افزود: از این میزان اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در حوزه آب و ۴۳۰ میلیارد ریال در حوزه فاضلاب هزینه شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح فاضلاب شهر بن یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از این میزان اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث شبکه و مابقی برای فاضلاب نیاز است.

آزادسازی چهار هزار هکتار از اراضی روستای شیخ شبان بن

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با تلاش صورت گرفته چهار هزار هکتار زمین در روستای شیخ‌شبان بن آزاد سازی شده است.

سعید یوسف‌پور اضافه کرد: از این میزان زمین آزاد شده ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار در مرحله اول و یک هزار و ۳۰۰ هکتار در مرحله دوم آزاد سازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد‌های اداری در پنج شهرستان گفت: با توجه به اینکه محیط زیست کار میدانی و نیاز به نظارت دارد تامین خودرو مهمترین نیاز این اداره کل در شهرستان‌ها است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رقم اعتبارات بخش کشاورزی در شهرستان بن از ۲۰ میلیارد ریال به بیش از ۱۶۴ میلیاردریال افزایش یافته و ۱۴۵ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص و جذب شده است.

حسین برزگر با اشاره به اینکه شهرستان بن نخستین شهرستان استان است که رفع تداخلات اراضی آن به طور کامل انجام شده و از مجموع کل پلاک‌ها یک پلاک باقیمانده است، افزود: جانمایی این پلاک و حدوات ثبتی این پلاک در دست اقدام است تا جشن صدور صد در صدی سند مالکیت در این شهرستان برگزار شود.

وی گفت: اعتبار تخصیص داده شده در بخش سامانه آبیاری ۳۵میلیارد ریال، قنات‌ها ۳۸میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، انتقال آب ۲۰ میلیاردریال، توسعه باغات دیم و گیاهان دارویی ۲۰ میلیاد ریال اختصاص داده شد.

برزگر به آغاز عملیات احداث بزرگترین مجتمع و شهرک گلخانه‌ای استان با عنوان "والفجر" دربخش شیدا شهرستان بن اشاره کرد و افزود: عملیات زیرسازی و تامین آب بخشی از این مجتمع آغاز شده است و تامین بخش دیگری از آب این مجتمع نیز هفته آینده انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.