اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به شهرستان بن

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ماده ۱۷ در قالب ۲۳ طرح در بخش‌های مختلف تسهیلاتی برای سیل سال قبل به شهرستان بن اختصاص داده شد.

خسرو کیانی امروز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان بن که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، کانون سیل مردادماه پارسال چهارمحال و بختیاری را در روستای بارده شهرستان بن اعلام و تاکید کرد: در این راستا ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات سیل کشاورزی به ۷۰۰ خانوار، ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی به ۱۶۸ خانوار و ۱۳۹ میلیارد ریال تسهیلات معیشتی به ۳۱۸ خانوار روستای بارده شهرستان بن پرداخت شد که مجموع تسهیلات معیشتی این سیل در چهارمحال و بختیاری به ۴۶۳ خانوار پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض در بخش‌های مردمی حوزه مسکن و کشاورزی و معیشتی شهرستان بن در سال مردادماه پارسال افزود: در این حادثه ۲۷۴ خانوار ثبت سیستم صندوق بیمه حوادث شدند که در دست اقدام است.

کیانی تصریح کرد: در مجموع برای جبران بخشی از خسارات‌های ناشی از جاری شدن سیلاب مانسون مردادماه سال گذشته در شهرستان بن ۱۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در سال‌جاری ۱۲ طرح اولویت‌دار با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل ماده ۱۷ در شهرستان بن پیش‌بینی شده است.

کیانی اظهار داشت: همچنین از مجموع ۲۰ دستگاه تیغه برف‌روب توزیعی در سطح چهارمحال و بختیاری چهار دستگاه به شهرستان بن اختصاص یافت که دو تیغه به حوزه شهری و دو تیغه به بخش روستایی این شهرستان اختصاص داده شد.

کیانی گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری سالن چندمنظوره بن را هر چه سریع‌تر واگذار کند تا بتوان برای تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر آن اقدام کرد.

۴۶.۳ درصد مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای شهرستان بن محقق شد

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اعتبارات تخصیص یافته گفت: ۴۶.۳ درصد از اعتبارات مصوب دور اول سفر رییس‌جمهور برای شهرستان بن محقق شده است.

اردشیر آذر نیز گفت: در دور اول سفر رییس‌جمهور به استان سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال برای شهرستان بن مصوب شد که از این مبلغ یک‌هزار و ۶۳۸ میلیون و ۱۴۰ میلیون ریال برابر ۴۶.۳ درصد محقق شده است.

آذر تصریح کرد: شهرستان بن ۲ طرح ملی در حال انجام دارد که این طرح‌ها شامل جاده چهارخطه بن به داران و طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب بن، اردل، سورشجان و باباحیدر است.

وی یادآور شد: پارسال برای جاده چهارخطه بن به داران ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که از این مبلغ ۳۱.۴ درصد تخصیص پیدا کرد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای تکمیل جاده چهارخطه بن به داران در شهرستان بن ۶۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

وی گفت: همچنین پارسال برای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب بن، اردل، سورشجان و باباحیدر ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که با ردیف‌های متفرقه ۳۱۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرد.

آذر تاکید کرد: برای اجرای طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب بن، اردل، سورشجان و باباحیدر ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ تخصیص پیدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار