صدور ۱۶۱ مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون برابر ضوابط قانونی ۱۶۱ مجوز تغییر کاربری برای افرادی که نیاز به مجوز‌های قانونی برای ایجاد واحد‌های تولیدی از جمله گردشگری، صنعتی و کشاورزی داشتند، صادر شده است.

حسین برزگر در کارگروه حفظ اراضی و ستاد مقابله با زمین خواری چهارمحال و بختیاری، همچنین در خصوص رفع تداخلات اراضی کشاورزی و اختلافاتی که بین اراضی ملی و مستثنیات وجود دارد افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده از ابتدای سال ۹۴ و بعد از اصلاح شیوه‌نامه، از سال ۹۷ تاکنون از ۸۵۰ پلاک مشمول رفع تداخلات در کمیسیون رفع تداخلات ۲۵۹ پلاک تعیین تکلیف شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۵ درصد اقدامات انجام شده در خصوص رفع تداخلات در مدت ۲ سال اخیر صورت گرفته است.

وی یادآور شد: سرجمع از ۲۱۶ هزار هکتار اراضی مشمول رفع تداخلات چهارمحال و بختیاری تاکنون ۱۳۶ هزار هکتار معادل ۶۲.۵ درصد در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده است.


بیشتر بخوانید


برزگر اظهار داشت: از اول سال تاکنون ۳۵ نشست کمیسیون رفع تداخلات با هدف کاهش مراجعه قضایی مردم بابت اختلاف‌های ملکی در اراضی مستثنیات و اراضی ملی در استان تشکیل شده است.

وی در خصوص یگان حفاظت حفظ کاربری اراضی کشاورزی باغ‌ها یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ مورد قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیربنا در شهرستان کوهرنگ، ۳۰ مورد در بروجن و ۳۹ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در قالب تبصره ۲ قانون حفظ کاربری در استان قلع و قمع شده است.

به گفته برزگر، در زمان حاضر قریب به ۹۵ رصد آرای قطعی صادره محاکم قضایی در بحث قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سال‌جاری اجرا شده، براین اساس کمتر از ۱۵ رای قطعی اجرا نشده قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان وجود دارد که بنا به توصیه شورای تامین شهرستان‌ها در زمان مناسب اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری کمترین رای قطعی مراجع قضایی و رای باقیمانده اجرا نشده را در خصوص قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز دارد، گفت: آمار‌ها بیانگر این است که استان اهتمام لازم در خصوص یگان حفظ کاربری آرای محاکم قضایی را دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص نظارت بر واگذاری‌ها و کمسیون واگذاری گفت: در زمان حاضر ۸۶۰ مورد از واگذاری‌هایی که نیاز به تمدید و خلاء قرارداد داشتند تعیین تکلیف شدند.

وی یادآور شد: همچنین۱۰۶ هکتار در قالب ۳۵ مورد واگذاری جدید زمین در سال‌ ۱۴۰۲ و بیش از ۱۸مورد نیز به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود فسخ قرار داد انجام شد.

برزگر اضافه کرد: همچنین بیش از ۸۰ درصد طرح‌های مجتمع‌های دامپروری، طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی که پیشرفت فیزیکی و ریالی آن‌ها متناسب با قرار داد زمین نبوده تعیین تکلیف شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.