گفتگو‌های تضمین امنیتی میان اوکراین و ایتالیا

مقامات کی‌یف از گفتگو‌های تضمین امنیتی میان اوکراین و ایتالیا خبر دادند.

تلاش اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو در نهایت باعث تحریک روسیه و آغاز جنگ خونین این کشور در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ شد. گرچه خود مقامات غربی نیز انگیزه مسکو از جنگ را گسترش ناتو عنوان ساخته اند، اما حاضر به دست کشیدن از روابط نظامی – امنیتی خود با کی یف نیستند. 

به گزارش تله تریدر، دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد گفتگو‌های تضمین امنیتی میان اوکراین و ایتالیا از امروز آغاز می‌شود. 

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر زلنسکی آمده است: اوکراین از گذشته مشاوره و هماهنگی با تمامی کشور‌های عضو گروه ۷ (هفت کشور صنعتی نزدیک به آمریکا) از جمله ایتالیا را آغاز کرده است. رم قرار است سال آینده ریاست دوره‌ای گروه هفت را برعهده بگیرد. 

این بیانیه می‌افزاید: ما اقدام دوستان ایتالیایی خود را در کمک به دفاع از اوکراین و پیگیری پیروزی مشترک بر دشمن تحسین می‌کنیم. ضمانت امنیتی ایتالیا به اوکراین گامی بسیار مهم برای نزدیک شدن کی یف به پیوستن به اتحادیه اروپا و عضویت در سازمان ناتو است. 

رهبران کشور‌های عضو گروه هفت شامل کانادا، آمریکا، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، و آلمان در نشست ماه ژوئیه خود بیانیه‌ای مشترک را به امضا رساندند که براساس آن حمایت از اوکراین در بلند مدت که شامل تضمین امنیتی می‌شود در آن تاکید شده بود. 

این موضوع به تک تک کشور‌های عضو گروه ۷ واگذار شده بود که به کی یف با شرایط خاص کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار